poniedziałek, 18 listopada, 2024
Strona głównaAktualności6 pomysłów na to, jak marki mogą wykorzystać Instagram Stories

6 pomysłów na to, jak marki mogą wykorzystać Instagram Stories

Liczba użytkowników Instagrama rośnie, wydłuża się także czas korzystania przez nich z serwisu. Dlatego po to medium sięgają również marki – pisze fastcompany.com. Osoby przed 25 rokiem życia korzystają z Instagrama przez ponad 30 minut dziennie, podczas gdy ludzie w wieku powyżej 25 lat – około 24 minuty – wynika ze statystyk, na które powołuje się autorka artykułu Elizabeth Segran. 

Jak dalej czytamy, obecnie na Instagramie jest 25 milionów firm. W stosunku do lipca zeszłego roku, ta liczba wzrosła o 10 milionów – podaje źródło. Jak czytamy, użytkownicy od firm obecnych na Instagramie oczekują dwóch różnych rzeczy: z jednej strony chcą oglądać inspirujące czy wyidealizowane zdjęcia, z drugiej – widzieć, jak marka działa „od wewnątrz”. W tym drugim celu firmy mogą użyć funkcji Stories. 

Poniżej kilka pomysłów na to, jak marki mogą wykorzystywać Instagram Stories.

1. Za kulisami
Funkcja ta może posłużyć do pokazania odbiorcom czegoś więcej niż starannie dopracowane zdjęcia, publikowane na profilu firmy – czytamy. Źródło przywołuje przykład marki walizek Away, która tego narzędzia używała do prezentowania m.in. zespołu, sesji zdjęciowych pokazujących walizki w różnych miejscach na świecie czy innych wydarzeń. Freshly Picked, marka dziecięcego obuwia, publikuje z kolei zabawne wydarzenia, które mają miejsce w biurze, np. śpiewającą karaoke założycielkę firmy Susan Petersen albo przeprowadzkę do nowej siedziby – czytamy.

2. Wirtualna grupa fokusowa
Marki mogą też używać Instagram Stories, aby móc otrzymywać na bieżąco informacje zwrotne od klientów na temat nowych produktów. Jak twierdzi autorka tekstu, efemeryczna natura tego narzędzia sprawia, że obserwujący odczuwają presję natychmiastowej odpowiedzi. Jak pisze fastcompany.com, Away przed wypuszczeniem na rynek walizek w nowych kolorach pyta odbiorców, które produkty ich zdaniem powinny być dostępne w sprzedaży jako pierwsze. Marka analizuje zgromadzone komentarze, by dokonać jak najwłaściwszej ze względów strategicznych decyzji – podaje źródło. AYR, marka odzieżowa, korzystając z Instagram Stories, poprosiła z kolei obserwatorów o opis produktu, który zawsze chcieli mieć, ale nigdy nie mogli go znaleźć. Odpowiedzi pomogą dyrektorowi kreatywnemu w projektowaniu nowej kolekcji – czytamy.

3. Samouczki
Za pomocą Stories na Instagramie firmy mogą też dostarczać swoim odbiorcom różnego rodzaju instrukcje – czytamy. Po wprowadzeniu tej funkcji wiele marek zaczęło tworzyć samouczki, które dają chętnym możliwość naśladowania, krok po kroku, określonych działań. Takie instrukcje mogą stanowić podpowiedź dla klientów, jak w najbardziej odpowiedni sposób używać danego produktu albo o niego dbać. Away na przykład pokazał obserwującym, jak ustawiać zamek w walizkach lub jak je czyścić po podróży. Jeżeli materiał cieszy się szczególną popularnością wśród obserwujących, marka może tę treść opublikować również na swoim koncie – podpowiada Elizabeth Segran. 

4. Przekazanie konta
Marki od czasu do czasu decydują się na przekazanie konta komuś innemu, by urozmaicić treści – czytamy. Tak od jakiegoś czasu robi np. firma odzieżowa Outdoor Voices, która przekazuje prowadzenie konta surferowi, tenisiście albo komuś, kto spaceruje po parku. Część z tych osób to ambasadorzy marki, ale pozostali są po prostu członkami społeczności – informuje źródło. Z kolei współzałożycielka firmy Away, Jen Rubio, często podróżuje. Zdarza się, że przejmuje Instagram Stories marki i pokazuje walizki Away, które zobaczy na lotnisku.

5. Współpraca z innymi markami
Jednym z biznesowych trendów, który utrzymuje się od kilku lat, jest podejmowanie współpracy przez różne marki o podobnych wartościach – informuje źródło. To szansa na wzajemne promowanie produktów, a co za tym idzie zwiększenie liczby odbiorców – czytamy. Przykładem może być współpraca marek Parachute i Cuyana, oferujących artykuły do wyposażenia wnętrz, które wspólnie stworzyły tymczasowy sklep, a za pośrednictwem Instagram Stories relacjonowały, co się w nim dzieje.

6. Ścieżka dźwiękowa
Chociaż na Instagramie publikowane są przede wszystkim obrazy, okazuje się, że 60 proc. relacji oglądanych jest z dźwiękiem – zaznacza autorka artykułu. Dlatego warto, by marki uwzględniły go w swoich materiałach. Jak czytamy, Jac Cameron z firmy AYR często mówi bezpośrednio do obserwujących wykorzystując właśnie Stories. Udziela im porad dotyczących stylizacji, opowiada także o procesie tworzenia kolekcji. Wszystkie te treści są utrzymywane w bardziej swobodnym tonie niż publikowane na kontach posty – zauważa źródło. (mf)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj