Facebook kupił siedmioosobowy zespół platformy Vidpresso, a także jej technologię. Umożliwia ona dodawanie w filmach m.in. komentarzy, ankiet czy grafik – informuje techcrunch.com. Celem działań Facebooka może być wyposażenie zwykłych użytkowników w te same narzędzia, z których korzystają tradycyjne media, aby oni również mogli tworzyć ciekawe filmy – ocenia Josh Constine, autor tekstu.
Z Facebook Live skorzystano już ponad trzy miliardy razy, przy czym filmy na żywo uzyskiwały do sześciu razy więcej interakcji niż zwykłe wideo. Wielu użytkowników, którzy nie są osobami publicznymi, streamerami gier czy dziennikarzami, spostrzegło jednak, że nie tak łatwo jest stworzyć ciekawą transmisję. Techcrunch.com przewiduje, że dodanie nowych, zwiększających interaktywność funkcji może wspomóc osoby, które nie mają wystarczająco dużo ciekawych treści do przekazania.
Źródło sugeruje wprost, że serwis społecznościowy chce stać się miejscem, w którym można tworzyć interaktywne filmy. Również na PRoto.pl wcześniej informowaliśmy o wprowadzaniu takich funkcji jak Watch Party czy Talent Show.
Jak zapewnił techcrunch.com rzecznik Facebooka, dotychczasowi klienci Vidpresso – m.in. KTXL, Univision czy BuzzFeed – będą mogli wciąż korzystać z usług platformy, jednak od teraz za darmo. (ak)