poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościSnapchat zbadał, jaki wpływ na emocje ma korzystanie z aplikacji społecznościowych

Snapchat zbadał, jaki wpływ na emocje ma korzystanie z aplikacji społecznościowych

Snapchat we współpracy z Murphy Research stworzył raport na temat tego, jak aplikacje społecznościowe wpływają na codzienne życie użytkowników – poinformował portal wersm.com.

Pytania, na które platforma poszukiwała odpowiedzi to przede wszystkim, co czują użytkownicy, gdy korzystają z wybranej aplikacji i dlaczego jej używają – czytamy. Badanie przeprowadzono na grupie 1005 użytkowników w wieku od 13 do 44 lat. Źródło przytoczyło wyniki ankiety.

Jak czytamy dalej, badanie wykazało m.in., że aplikacje wpływają na nastroje użytkowników. Mogą one wywołać poczucie niepokoju, odizolowania czy brak pewności siebie.

Według raportu Snapchat jest aplikacją, która zasadniczo pozytywne oddziałuje na nastroje swoich użytkowników. 95 proc. respondentów przyznało, że odczuwa szczęście, gdy korzysta z platformy – podaje źródło.

Ariana Battle z zespołu Snapchata opublikowała w mediach społecznościowych post, w którym odniosła się do tego wyniku. Jej zdaniem aplikacja może wzbudzać pozytywne emocje, ponieważ jest „miejscem, gdzie każdy może być sobą, pozostawać w bliskim kontakcie z dobrymi znajomymi oraz dzielić się przeżyciami ze swojego dnia z innymi” – cytuje wersm.com.

Raport nie dotyczył jedynie Snapchata, ale również i innych serwisów. Na podstawie zadawanych w badaniu pytań wytypowano po kilka dominujących emocji, jakie towarzyszą użytkownikom podczas korzystania z określonych aplikacji. Ze wszystkich ujętych w raporcie platform najbardziej negatywnie działa na nich Twitter. Osoby korzystające z niego odczuwają m.in. lęk, niepewność i poczucie osamotnienia. YouTube i Instagram natomiast inspirują użytkowników, ale także pobudzają ich kreatywność. Dominującą emocją, jaką wywołuje Facebook, jest poczucie bycia poinformowanym – czytamy w źródle.

Wersm.com zaznacza, że wymienionych uczuć nie muszą podzielać wszyscy użytkownicy omawianych aplikacji. Wielu z nich natomiast może mieć podobne powody, dla których korzystają z serwisów społecznościowych. Z zaprezentowanego raportu wynika, że użytkownicy Snapchata używają aplikacji, przede wszystkim, kiedy chcą porozmawiać z przyjaciółmi, podzielić się zdjęciami czy zabawić się nowymi filtrami. Osoby korzystające z Twittera logują się do niego, aby poczytać o aktualnych wiadomościach, śledzić dyskusje lub podzielić się opinią. Użytkownicy Facebooka przez platformę najczęściej chcą porozmawiać ze znajomymi, rodziną oraz dowiedzieć się o nowych wydarzeniach. Według raportu powodem, dla którego ludzie korzystają z Instagrama, jest chęć podzielenia się zdjęciami i obserwowania znanych i inspirujących osób. Natomiast tym, co kieruje użytkownikami YouTuba, jest chęć pogłębienia wiedzy na interesujące ich tematy. (pm)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj