LinkedIn tworzy nowe narzędzie dla reklamodawców „Lookalike Audiences”, które umożliwiałoby targetowanie reklam do osób o podobnych profilach do obecnych klientów firmy – podaje socialmediatoday.com. Za pomocą nowej funkcji mogliby kierować reklamy do odbiorców na podstawie ich kwalifikacji zawodowych, stanowiska czy doświadczenia. Analogiczną opcję posiada już Facebook, ale tam targetowanie opiera się na bardziej ogólnych danych – czytamy dalej.
W przypadku LinkedIna, jeśli dana marka chciałaby dotrzeć np. do dyrektorów ds. informatycznych, mogłaby utworzyć listę osób na tych stanowiskach, które już ma w swojej bazie, i następnie użyć jej jako zestawu danych do wyszukania osób na tym samym stanowisku – opisuje źródło. Nie wiadomo jednak jeszcze, jak dokładnie miałaby działać nowa funkcja, ale źródło sugeruje, że jej potencjał może być znaczący.
Jak czytamy, LinkedIn nie skomentował jeszcze oficjalnie prac nad nowym narzędziem.
Źródło przypomina, że LinkedIn już wcześniej dodawał nowe opcje dla reklamodawców, m.in. możliwość tworzenia reklam karuzelowych czy sponsorowania materiałów wideo. (pp)