Na początku stycznia 2019 roku na Instagramie pojawiło się konto world_record_egg. Opublikowano na nim zdjęcie przedstawiające jajko. Post szybko zdobył popularność, detronizując najpopularniejszy dotąd wpis na platformie, należący do Kylie Jenner – do tej pory zdjęcie jajka polubiło ponad 52 mln osób – opisuje mashable.com.
Źródło: instagram.com/world_record_egg
Źródło informuje, że w następnych dniach na profilu publikowano zdjęcia pokazujące, że jajko powoli pęka. 1 lutego udostępniono z kolei grafikę (pokazującą jajko zasznurowane tak, że przypominało piłkę futbolową – przyp.red.) z podpisem, który informował, że wszystko zostanie ujawnione w trakcie Super Bowl (finały rozgrywek amerykańskiej ligi NFL, w tym roku odbywające się 3 lutego – przyp.red.).
Źródło: instagram.com/world_record_egg
Jak czytamy dalej, w niedzielę 3 lutego okazało się, że właściciel konta jest partnerem akcji serwisu streamingowego Hulu. W czasie Super Bowl firma opublikowała 30-sekundowy klip wideo przedstawiający jajko, zatytułowany „Ostatnio zacząłem pękać”, który ma promować dbałość o zdrowie psychiczne. W filmie postać jajka stwierdza: „nacisk mediów społecznościowych mnie dotyka” oraz „jeśli też się z tym zmagasz, porozmawiaj z kimś”. Na końcu materiału umieszczono adres strony internetowej organizacji Mental Health America, która również wspomniała o akcji na swoim twitterowym profilu.
Johnny Lieu, autor artykułu, dodaje, że do niedawna nie było wiadomo nawet, kto stoi za stworzeniem konta world_record_egg. W niedzielę okazało się jednak, że jego twórcą jest Chris Godfrey, pracownik londyńskiej agencji reklamowej The&Partnership. Godfrey w rozmowie z The New York Times oświadczył, że współpraca z marką Hulu i dbanie o zdrowie psychiczne jest pierwszą z inicjatyw, które profil będzie wspierał. Zaznaczył, że popularność zdjęcie zyskało jedynie dzięki zasięgom organicznym – czytamy. (bm)