Koncerny takie jak Disney oraz Nestlé wycofały swoje reklamy z YouTube’a – poinformował portal bloomberg.com. Jest to reakcja na film zamieszczony przez blogera Matta Watsona, w którym przedstawia on sposób, w jaki komentarze pod wideo na platformie ułatwiają szerzenie pedofilii – pisze portal. Niektóre z nich były również umieszczane pod reklamami Nestlé czy Disneya.
Jak czytamy dalej, decyzję o wstrzymaniu emitowania reklam na YouTubie podjęli także producent gier wideo Epic Games i niemiecki gigant żywnościowy Dr. August Oetker KG – podaje źródło.
Matt Watson opublikował 20-minutowe wideo, w którym tłumaczy, jak komentarze pod filmami są wykorzystywane do odnajdywania nagrań, na których młode dziewczyny wykonują czynności, które można uznać za mające podtekst seksualny – pisze portal. Film Watsona pokazuje również, jak algorytmy YouTube’a po kliknięciu przez użytkownika w jeden z tych materiałów przekierowują go na inne o podobnej treści.
Rzeczniczka YouTube’a w odniesieniu do sprawy powiedziała, że „wszelkie treści, w tym komentarze, które zagrażają nieletnim, są odrażające i serwis ma wyraźne zasady zabraniające umieszczania ich na YouTubie”. „Natychmiast podjęliśmy czynności, usuwając konta i kanały, zgłaszając nielegalne działania władzom i wyłączając naruszające prawa komentarze” – cytuje słowa przedstawicielki platformy źródło.
Bloomberg.com poinformował, że we wtorek 19 lutego 2019 roku YouTube zaktualizował politykę dotyczącą sposobu obsługi treści, które „przekraczają granicę stosowności”. (pm)