W Nowej Zelandii uruchomiono kampanię „Belted Survivors”, która za pomocą „szokujących” plakatów ma przypominać użytkownikom samochodów o zapinaniu pasów bezpieczeństwa – informuje uk.news.yahoo.com. Jak czytamy, w akcję zaangażowali się mężczyźni, którzy wyszli cało z wypadku samochodowego, ponieważ mieli zapięte pasy. Odniesione wtedy przez nich obrażenia odtworzono dzięki specjalnemu makijażowi.
Specjalizująca się w efektach specjalnych firma PROFX ucharakteryzowała ocalałe z wypadku osoby, wykorzystując ich zdjęcia zrobione po zdarzeniu. Wszyscy mieli „dramatycznie wyglądający” znak odciśniętych pasów bezpieczeństwa – opisuje źródło.
Jak czytamy, wg statystyk każdego roku na nowozelandzkich drogach z powodu niezapiętych pasów bezpieczeństwa umiera 90 osób. W większości to młodzi mężczyźni, dlatego do kampanii zaangażowano osoby właśnie z tej grupy wiekowej.
W ramach akcji przygotowano m.in. krótkie filmy wideo, pokazujące proces charakteryzacji uczestników kampanii, oraz plakaty, które pojawiły się w rodzinnych miastach tych osób. Grafiki z ucharakteryzowanymi mężczyznami były także szeroko rozpowszechniane w mediach społecznościowych – dodaje źródło.
Kampanię dla NZ Transport Agency przygotowała australijska agencja Clemenger BBDO – czytamy dalej. (bm)