sobota, 21 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościFacebook zmienia model współpracy z agencjami, chce odbudować reputację produktów

Facebook zmienia model współpracy z agencjami, chce odbudować reputację produktów

Facebook zmienia model współpracy z agencjami marketingowymi i planuje podwoić wydatki na promocję w ciągu dwóch-trzech lat, by odbudować reputację poszczególnych produktów – podaje wsj.com.

Zamiast zatrudniania agencji do poszczególnych projektów (dodatkowo: częściej B2B niż B2C), internetowy gigant będzie podpisywał wieloletnie kontrakty i bardziej skupiał się na komunikacji konsumenckiej.

Jak podaje wsj.com, spółka zatrudniła Wieden + Kennedy do obsługi kampanii promujących aplikację mobilną Facebooka. Messengerem ma zajmować się Leo Burnett z grupy Publicis, Instagramem Ogilvy (WPP PLC), a WhatsAppem BBDO (Omnicom Group). Marką korporacyjną i odbudowywaniem zaufania ma natomiast zaopiekować się agencja Droga5 (Accenture Interactive).

Facebook będzie wymagał od zleceniobiorców kompletowania zrównoważonych zespołów (różne płcie, kolory skóry czy orientacje seksualne) – zauważa źródło.

Portal, choć deklaruje wzrost wydatków na reklamę, nie podaje dokładnych informacji na temat obecnych kosztów marketingowych. Wsj.com przywołuje szacunki, według których spółka zarządzana przez Marka Zuckerberga wydała w 2018 roku 382 mln dol. na reklamę w Stanach Zjednoczonych. Dla porównania, Amazon przeznaczył na ten cel w tym samym okresie 1,84 mld dol., a Google 660 mln dol. – czytamy.  

Wysiłek reklamowy Facebooka ma pomóc firmie odbudować zaufanie konsumentów po wielokrotnych doniesieniach na temat wycieków danych i niepożądanych ingerencjach w debatę publiczną. Antonio Lucio, Global Chief Marketing Officer Facebooka, który pracuje w spółce od niecałego roku, powiedział wsj.com: „Nie ulega wątpliwości, że popełniliśmy błędy. Odnosimy się do nich po kolei (…). Naszym celem jest zbudowanie marek, które przetrwają próbę czasu. Eksperymentujemy i zaczynamy od początku na każdym rynku. Nigdy wcześniej nie kładliśmy takiego nacisku na komunikację skierowaną bezpośrednio do konsumentów”.

Wysiłki Facebooka nie ograniczają się wyłącznie do komunikacji. Spółka, jak przekonywał wsj.com Lucio, próbuje odzyskiwać zaufanie, kładąc większy nacisk na prywatną, szyfrowaną komunikację użytkowników w grupach. Dotychczas priorytetem było tworzenie otwartego, publicznego forum. (mp)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj