Facebook wykorzystuje wewnętrzne narzędzia, by monitorować wzmianki na swój temat i tropić zagrożenia reputacyjne – ujawnia bloomberg.com. Portal społecznościowy przeprowadza też od 2013 roku regularne badania wizerunkowe swoich liderów, sądząc, że mają oni duży wpływ na postrzeganie całej spółki.
Stormchaser to nazwa oprogramowania, które śledzi fałszywe i prześmiewcze informacje na temat Facebooka i innych platform należących do firmy – czytamy w źródle. Pracownicy Marka Zuckerberga wykorzystują je do wykrywania viralowych postów, które opierają się np. na żartach z szefa (według których jest kosmitą) czy ruchach społecznych (jak „#deletefacebook”). Przygotowują następnie sprostowania i wyświetlają je osobom, które udostępniają treści mogące zaszkodzić reputacji portalu. Night’s Watch to natomiast oprogramowanie, które monitoruje wiadomości z mediów udostępniane za pośrednictwem Facebooka i WhatsAppa – informuje źródło.
„Wiele spółek monitoruje media społecznościowe pod kątem wzmianek na swój temat. Pozycja Facebooka jest jednak unikalna, ponieważ ta firma sama jest właścicielem monitorowanego medium” – pisze bloomberg.com.
Źródło podaje też, że badania wizerunkowe na temat liderów firmy zostały wprowadzone przez Gary’ego Briggsa, Chief Marketing Officera, który dołączył do Facebooka w 2013 roku. W raporcie z czerwca 2017 roku, który widzieli dziennikarze bloomberg.com, Mark Zuckerberg był określony jako „dojrzały”, „szczery” i „pełen pasji”. Ankietowani przyznali mu najwięcej punktów w kategorii „innowacyjny”, najmniej – w „podziela moje wartości”.
Źródło wskazuje jednak, że Zuckerberg został określony jako „historyczny innowator”, podczas gdy Elon Musk, szef Tesli, otrzymał określenie „obecny innowator”. Założyciel Facebooka miał być sceptyczny, gdyż wyniki badań zaprezentowano mu rok po konferencji, na której portal ogłosił nowe plany i rozwiązania technologiczne – czytamy. (mp)
Zdjęcie główne: Alessio Jacona, Rzym, Włochy [CC BY-SA 2.0], via Wikimedia Commons