Instagram usunął ze strony głównej aplikacji przycisk, który odsyłał do IGTV. Można było go znaleźć w prawym górnym rogu. Powód? Używało go „bardzo niewiele” osób – czytamy na techcrunch.com.
Serwis społecznościowy tłumaczy w rozmowie ze źródłem, że użytkownicy najczęściej trafiali do treści dostępnych w IGTV dzięki skrótom publikowanym w Stories, wyświetlanym w sekcji Explore czy zapowiedziom zamieszczanym przez twórców w ich postach. Rzadko używana ikona IGTV została usunięta m.in. po konsultacji ze społecznością – informuje rzecznik serwisu.
Techcrunch.com zwraca uwagę, że IGTV, które dostępne jest jako osobna aplikacja, pobrało zaledwie siedem milionów osób spośród ponadjednomiliardowej bazy użytkowników Instagrama. Serwis społecznościowy w obliczu tego faktu integruje oba środowiska, dodając np. odnośnik do IGTV w sekcji Explore czy pozwalając na udostępnianie skrótów dłuższych filmów w strumieniu zwykłych postów – pisze źródło.
Według techcrunch.com jedną z przyczyn niskiego poziomu popularności platformy IGTV mogą być skromne możliwości zarabiania za jej pośrednictwem. Twórcy nie otrzymują pieniędzy za reklamy wyświetlane w otoczeniu swoich filmów (co możliwe jest m.in. na YouTubie), nie mogą też sprzedawać treści dostępnych wyłącznie dla subskrybentów – czytamy. Jednym z niewielu sposobów monetyzacji jest natomiast zwrot kosztów produkcji, jaki oferują Facebook i Instagram (ale pod jednym warunkiem). Od niedawna twórcy mogą też oznaczać współprace reklamowe.
Czytaj więcej: Czy twórcy sami jeszcze wierzą w swoją platformę? Pierwsze urodziny IGTV (opinie)
(mp)