sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościModeratorzy social mediów mają deklarować, że wiedzą o możliwym pogorszeniu ich stanu...

Moderatorzy social mediów mają deklarować, że wiedzą o możliwym pogorszeniu ich stanu zdrowia przez pracę

Osoby moderujące treści na YouTubie muszą podpisywać oświadczenia, że są świadome negatywnego wpływu, jaki praca może mieć na ich zdrowie psychiczne – wynika z informacji portalu theverge.com. Jak twierdzą informatorzy źródła, chodzi m.in. o zespół stresu pourazowego.

Podpisując dokument, pracownik Accenture – zatrudniającego moderatorów jako podwykonawca YouTube’a – zobowiązuje się do monitorowania własnego stanu psychicznego i powiadamiania swoich przełożonych o negatywnych objawach. Deklaruje też, że w razie potrzeby będzie szukał dodatkowej pomocy medycznej.

Moderatorzy w ramach pracy dbają m.in. o to, by filmy zawierające drastyczne sceny (np. z morderstw czy samobójstw) nie zostały opublikowane w mediach społecznościowych. Muszą je wcześniej oglądać.

Firma zobowiązuje się zapewnić moderatorom telefoniczną gorącą linię, dostępność działu HR i „trenera dobrej kondycji” (ang. wellness coach). W dokumencie było jednak podkreślone, że ten ostatni nie jest pełnoprawnym lekarzem, który mógłby zdiagnozować choroby psychiczne – czytamy.

Według prawników, z którymi rozmawiało theverge.com, z treści dokumentu może też wynikać, że pracownicy mogą zostać zwolnieni, jeśli przyznają, że ich stan psychiczny się pogorszył. Według amerykańskiego prawa pracy niedozwolone jest też wymaganie, by zatrudnieni mówili pracodawcy o niepełnosprawności lub chorobie psychicznej.

Rzeczniczka Accenture wyjaśniła theverge.com, że zdrowie psychiczne pracowników pozostaje dla jej pracodawcy priorytetem, a podpisywanie oświadczenia jest opcjonalne. Dwóch pracowników firmy, z którymi rozmawiało źródło, powiedziało jednak, że grożono im zwolnieniem za niezaakceptowanie oświadczenia. Przedstawicielka Accenture dodała, że jej firma regularnie aktualizuje informacje podawane pracownikom, by upewnić się, że mają oni pełną wiedzę na temat swojej pracy.

Theverge.com pisze, że z usług Accenture korzysta nie tylko YouTube, lecz także Google czy Facebook. Firmy w rozmowie ze źródłem zapewniły, że wymagają od podwykonawcy zapewniania pracownikom „odpowiednich środków”, by dbać o ich zdrowie psychiczne.

Portal technologiczny po raz kolejny zajmuje się warunkami pracy moderatorów. Wcześniej pisał m.in. o pracownikach firmy Cognizant, z którą współpracował Facebook. Accenture zajmowały się też wcześniej media takie jak theguardian.com. (mp)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj