piątek, 18 października, 2024
Strona głównaAktualnościDlaczego warto wprowadzić politykę social media

Dlaczego warto wprowadzić politykę social media

Firmy zdają sobie sprawę z tego, że internauci wypowiadają się na ich temat, często bez woli samych zainteresowanych. Skoro są zaś one obecne w mediach społecznościowych, powinny rozważyć wprowadzenie polityki social media – czytamy na stronie mashable.com.

Niestety trzeba rozważyć sytuację, w której ktoś powie lub zrobi coś głupiego (tak jak pracownicy pizzerii Domino’s). Co zatem powinny zrobić firmy, aby uniknąć podobnych wpadek? Pracodawcy powinni szczerze przyznać pracownikom, że nie mają oni prawa do prywatności w odniesieniu do sieci społecznościowych, i zarezerwować sobie prawo do kontrolowania treści umieszczanych przez pracowników w sieci. Pracodawcy powinni również uświadomić swoich pracowników, że oczernianie firmy w sieci może nieść za sobą konsekwencje w pracy. Jak czytamy w artykule, media społecznościowe są dla wszystkich, nie tylko dla działu marketingu, dlatego polityką do nich się odnoszącą należy objąć wszystkich pracowników. Jeśli wszyscy pracownicy mogą korzystać z serwisów internetowych, to powinni oni również zostać przeszkoleni w zakresie właściwego wykorzystywania social media. Jako przykład autorka podaje firmę Zappos, która zachęciła wszystkich pracowników do założenia kont na Twitterze i funduje im szkolenia dotyczące właściwego korzystania z tego serwisu. (ks)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj