Instagram testowo wprowadził monetyzację w IGTV – podaje socialmediatoday.com. Zdaniem źródła może to zachęcić twórców, którzy do tej pory zarabiali na Facebooku i YouTubie.
Jako pierwsza o testach poinformowała na Twitterze Jane Manchun Wong. Jak widzimy na opublikowanych przez nią screenach, twórcy będą mogli zarabiać w IGTV przez dodawanie krótkich reklam do swoich filmów. Źródło zwraca jednak uwagę, że będą oni musieli spełniać określone kryteria, które jeszcze są nieznane.
Źródło: twitter.com/wongmjane
Socialmediatoday.com zauważa, że brak monetyzacji był czynnikiem, przez który instagramowa platforma wideo nie odniosła sukcesu. Jak czytamy, teraz może się to zmienić.
Czytaj także: Czy twórcy sami jeszcze wierzą w swoją platformę? Pierwsze urodziny IGTV
Źródło zastanawia się również, jak Instagram podzieli przychody z reklam. Czytamy, że na Facebooku i YouTubie obowiązuje podział 55/45 (55 proc. przychodu dla twórcy, 45 proc. – dla serwisu) więc oczekiwać można, że podobnie będzie to wyglądało w IGTV.
Instagram oficjalnie potwierdził rozpoczęcie testów 7 lutego 2020 roku. Jak napisał na twitterze CEO, Adam Mosseri, platforma wideo nadal jeszcze raczkuje, ale firma szuka pomysłów, aby stała się „stabilna” dla twórców.
Źródło: twitter.com/mosseri
(ak)