YouTube postanowił zatrudnić „łącznika” między firmą a twórcami – podaje cnbc.com. Matt Kovalakides poinformował na Twitterze, że obejmuje stanowisko Head Creator Liaison.
Źródło: twitter.com/mattkoval
Jak czytamy, Kovalakides dołączył do firmy w 2012 roku jako Content Strategist. Wcześniej sam był youtuberem – na kanale Matt Koval zgromadził ponad 115 tys. subskrypcji.
Źródło: youtube.com – Matt Koval
Na nowym stanowisku ma wspierać twórców przy jednoczesnym tłumaczeniu działań firmy i jej złożoności – czytamy dalej. Będzie również angażować odbiorców za pośrednictwem mediów społecznościowych, postów na blogu, filmów oraz na wydarzeniach zewnętrznych.
Źródło zwraca uwagę, że stanowisko pojawiło się w firmie po kilku konfliktach YouTube’a z twórcami, narzekającymi m.in. na demonetyzację, nękanie i mowę nienawiści w serwisie. Czytamy, że firma odmówiła odpowiedzi na pytania dotyczące wyglądu raportowania Kovalakidesa.
Cnbc.com zauważa tównież, że rola Kovalakidesa jest podobna do funkcji Danny’ego Sullivana w Google’u, do którego należy YouTube. Jak czytamy, Sullivan był dziennikarzem zajmującym się branżą wyszukiwania od wielu lat i dołączył do firmy jako Search Liaison w 2017 roku, aby pomóc jej utrzymywać relacje z osobami z zewnątrz. (ak)