Coraz więcej osób pozostaje w domach przez koronawirusa SARS-CoV-2, w związku z czym ich aktywność na platformach Facebooka znacznie wzrosła – informuje socialmediatoday.com. Jak czytamy, jednym z częściej wykorzystywanych narzędzi jest Facebook Live. Liczba osób korzystających z funkcji wzrosła bowiem o 50 proc. od stycznia.
Facebook w związku z tym rozbudowuje tę opcję, zarówno dla zwykłych użytkowników, jak i profesjonalnych nadawców, aby zaspokoić rosnący popyt i sprawić, by transmisje wideo na żywo stały się bardziej użyteczne – czytamy.
Źródło opisuje, że jednym z nowych rozwiązań będą automatycznie dodawane do wideo napisy. Pojawi się także możliwość słuchania dźwięku transmisji bez oglądania materiału wideo. Jak czytamy, Facebook udostępnia transmisje na żywo tylko z dźwiękiem od 2016 roku, jednak teraz daje każdemu użytkownikowi możliwość zadecydowania, czy chce oglądać wideo, czy zamierza jedynie słuchać dźwięku – tym samym opcja może zmienić live w podcast.
Oprócz tego Facebook pozwoli również osobom, które nie mają konta na Facebooku lub są wylogowane, oglądać transmisje prowadzone na platformie. W ten sposób serwis maksymalizuje potencjał zasięgu publikowanych treści.
Czytamy dalej, że platforma udostępnia również nowe opcje służące do pozyskiwania funduszy. Umożliwiają one np. zarabianie muzykom i instytucjom kultury za pośrednictwem transmisji w czasie kryzysu. Nadawcy wideo na żywo będą mogli generować bezpłatne numery telefoniczne w ramach swojego przekazu, dzięki którym widzowie będą mogli dzwonić i uczestniczyć w transmisji.
Jak podaje źródło, Facebook wprowadza również narzędzie Live Producer, które będzie pulpitem nawigacyjnym do zarządzania transmisjami na żywo. Nadawcy zyskają szereg nowych, uproszczonych opcji, takich jak zestaw ustawień do moderowania komentarzy.
Facebook dodaje także opcję tworzenia osobnych klipów z ostatnich 60 sekund transmisji na żywo, bez zatrzymywania i zakłócania streamingu. Klip będzie można udostępnić osobno, w celach promocyjnych.
Socialmediatoday.com podaje także, że w wersji beta Facebooka testowana jest nowa wersja nakładki graficznej w programie Producer. Jej celem będzie umożliwienie twórcom prostszego dodawania nakładek wizualnych do transmisji na żywo, co poprawi ich jakość i zwiększy zaangażowanie, np. przez wysyłanie ankiet do odbiorców w czasie rzeczywistym. (mb)