Popularność wideo opublikowanego na Instagramie może mieć wpływ na jakość w jakiej wyświetla się ono obserwatorom – donosi techcrunch.com.
Jak czytamy, liczba wyświetleń treści udostępnianych na platformie ma wpływ na ich jakość. Z wypowiedzi Adama Mosseriego, dyrektora wykonawczego Mety kierującego Instagramem i Threads, wynika, że treści opublikowane na Instagramie, które są bardziej popularne, wyświetlają się w wyższej jakości.
Mosseri na instagramowych Stories wypowiadał się na temat tego, że platforma stara się dbać o najwyższą jakość każdego z opublikowanych filmów. Dodał jednak, że „jeśli wideo długo nie było oglądane, z czasem będzie wyświetlane w niższej jakości” – podaje źródło.
Jak przypomina techcrunch.com, nie jest to całkowicie nowa informacja – jakiś czas temu Meta informowała już o stosowaniu rożnych konfiguracji kodowania filmów w zależności od ich popularności. Wypowiedź Mosseriego wywołała jednak spore zamieszanie w sieci.
Wielu użytkowników sugerowało, że takie podejście tworzy system, w którym na uprzywilejowanej pozycji znajdują się wyłącznie duże konta, co odbiera szansę mniej popularnym twórcom – czytamy.
Dyskusja skłoniła dyrektora zarządzającego platformą do podania bardziej szczegółowych objaśnień, w których podkreśla on, że platforma nieustanie dąży o zwiększanie jakości wszystkich publikowanych materiałów. Ponadto okazuje się, że działania te nie mają mieć w praktyce większego znaczenia, ponieważ „zmiana jakości nie jest ogromna, a to, czy subskrybenci reagują na publikowane filmy, zależy bardziej od treści niż od jakości” – podkreśla Mosseri cytowany przez źródło. (kn)
Źródło: techcrunch.com, Instagram is lowering video quality for unpopular videos, Anthony Ha, 27.10.2024