W sierpniu 2024 roku Instagram przekonywał twórców, aby skupili większą uwagę na wyświetleniach publikowanych treści, a nie na liczbie polubień czy obserwujących. Teraz Meta zapowiada, że Facebook również pójdzie tą drogą. Zmiany wynikają ze wzrostu liczby materiałów wideo w obu aplikacjach – donosi socialmediatoday.com.
Po tym jak Instagram ujednolicił wskaźniki wyświetleń dla wszystkich formatów na platformie, Meta zapowiada, że takie same ujednolicenia zostaną wprowadzone również na Facebooka. Ma to być bardziej zrozumiały dla twórców miernik zasięgów publikowanych treści, który w dodatku będzie spójny dla obu aplikacji – czytamy.
„Twórcy będą mieli teraz do dyspozycji jeden wskaźnik dla wszystkich typów treści, który jest obliczany w ten sam sposób na Facebooku i Instagramie. Wyświetlenia informowały będą o liczbie odtworzeń wideo, a także o tym, ile razy posty pojawiły się na ekranie” – przekazuje socialmediatoday.com.
Meta ma ponadto dostarczyć wskazówki dotyczące tego, jak ponowne skupienie się na wyświetleniach wpłynie na działalność marek i twórców w social mediach. Platforma twierdzi jednak, że różnice te będą jednak mało znaczące dla samych twórców – donosi źródło.
Jak czytamy, wyświetlenia będą obliczane na podstawie liczby odtworzeń. Dla przykładu, jeśli ktoś obejrzy zdjęcie trzy razy w ciągu dnia, będzie to liczone jako trzy wyświetlenia tego posta. Oznacza to, że użytkownicy mogą zaobserwować wyższą liczbę wyświetleń.
Ponadto Meta zmienia też wskaźnik Czas oglądania na Minuty oglądania. Czas oglądania danego filmu będzie teraz zaokrąglony do minut, a nie jak dotychczas rejestrowany z dokładnością co do sekundy – informuje źródło. (kn)
Źródło: socialmediatoday.com, Facebook Switches to ‘Views’ As its Primary Metric, Andrew Hutchinson, 14.11.2024