Instagram rozszerza test nowego umiejscowienia ikony czatu w głównym interfejsie użytkownika. Wynika to z niesłabnącego wzrostu popularności wiadomości prywatnych w aplikacji – informuje socialmediatoday.com.
Jak czytamy, niektórzy użytkownicy widzą teraz ikonę wiadomości prywatnych na środku dolnego paska funkcji w aplikacji. Do tej pory znajdował się tam przycisk tworzenia nowych postów. Jak zaważyli twórcy Instagrama, użytkownicy wysyłają teraz jednak o wiele więcej wiadomości niż udostępniają nowych treści.
Źródło: instagram.com/@novellearts
Jak donosi źródło, na ten moment ikona czatu może być widoczna w dwóch różnych miejscach u użytkowników. „Z czatu korzysta się znacznie częściej niż z przycisku tworzenia nowych treści. Testujemy więc umiejscowienie ikony wiadomości prywatnych zarówno w środkowej pozycji na dole, jak i w w prawym górnym rogu. Zobaczymy, jakie będą tego efekty” – przekazał Adam Mosseri, dyrektor Instagrama.
Instagram już od jakiegoś czasu obserwuje niesłabnące korzystanie z czatów w aplikacji. W związku z tym testowane są nowe funkcje w wiadomościach prywatnych. Jak donosi źródło, już w lipcu platforma zaczęła testowo wprowadzać nową ikonę czatu dla niektórych użytkowników.
Jak tłumaczy dyrektor Instagrama, wynika to ze zmiany, jaka zachodzi na przestrzeni ostatnich lat w sposobie korzystania z aplikacji. „Kiedy myślisz o Instagramie, prawdopodobnie myślisz o serwisie z kwadratowymi zdjęciami. Jednak sposób, w jaki działa platforma, bardzo zmienił się na przestrzeni lat. Obecnie głównym sposobem, w jaki użytkownicy dzielą się treściami, są wiadomości prywatne. Zdecydowanie więcej zdjęć czy filmów udostępnia się w wiadomościach prywatnych niż w Stories czy w kanałach głównych” – przekazał Mosseri cytowany przez źródło. (kn)
Źródło: socialmediatoday.com, Instagram Tests New Placement of the DM Button in the Main UI, Andrew Hutchinson, 24.11.2024/ Zdjęcie główne: threads.net/@jasmine_enberg