Grupa Robocza Influencer Marketing IAB Polska opublikowała przewodnik dla influencerów i twórców internetowych. Ma on pomóc początkującym twórcom w efektywnym zarządzaniu współpracami oraz w budowaniu profesjonalnego wizerunku w dynamicznie rozwijającej się branży.
„Branża influencermarketingowa stale się profesjonalizuje i staje się coraz bardziej zaawansowana. Dlatego Grupa Robocza Influencer Marketing przygotowała kolejny e-book, po poradnikach dla agencji i reklamodawców, dotyczący tego obszaru” – przekazują twórcy publikacji.
Tym razem przewodnik adresowany jest przede wszystkim do młodych influencerów oraz początkujących twórców internetowych. Został on przygotowany przez kilkudziesięciu ekspertów z kilkunastu agencji marketingowych, którzy podzielili się swoją wiedzą i doświadczeniem w branży.
„Naszym celem było stworzenie kompleksowego źródła informacji, które pomoże w skutecznym budowaniu relacji z markami oraz w profesjonalnym podejściu do współprac reklamowych” – przekazują eksperci.
W przewodniku można znaleźć m.in. praktyczne porady dotyczące tworzenia angażujących treści, w tym wykorzystania materiałów generowanych przez AI, budowania trwałych relacji z partnerami biznesowymi czy negocjacji umów. Szczegółowo omówione zostały również kwestie formalno-prawne, takie jak podpisywanie umów, formy rozliczania współprac czy kwestie związane z prawem autorskim. E-book zawiera też praktyczne porady dotyczące oznaczania reklam, w tym sposobu oznaczania paczek PR.
Wskazówki mają pomóc w skutecznym budowaniu relacji z markami oraz w profesjonalnym podejściu do współprac reklamowych. W publikacji pojawiają się kwestie etyki pracy influencera, wiarygodności oraz autentyczności. Eksperci poruszają także wątek kryzysów wizerunkowych. Ponadto w przewodniku zamieszczono słowniczek pojęć, który ma ułatwić początkującym twórcom odnalezienie się w branży.
E-book miał premierę 29 października 2024 podczas konferencji „IAB HowTo: Nowe horyzonty w Influencer Marketingu”.
Publikacja jest dostępna na stronie. (kn)