Wystartowała kampania społeczno-edukacyjna „Dziecko się liczy”, która poprzez muzykę i matematykę ma wspierać dzieci i młodzież w ich prawidłowym rozwoju emocjonalnym. Pomysłodawcą akcji jest wydawnictwo Karty Grabowskiego, które od niemal 30 lat tworzy zestawy edukacyjne dla dzieci pozwalające na naukę matematyki poprzez zabawę. W ramach inicjatywy powstał album muzyczny stworzony przy udziale dzieci oraz znanych artystów.
Celem kampanii jest wsparcie dzieci w ich emocjonalnym i psychicznym rozwoju. Za pośrednictwem muzyki i matematyki organizatorzy chcą pomóc najmłodszym w lepszym zrozumieniu własnych emocji, uczuć i zachowań oraz otaczającego ich świata.
„Matematyka staje się tutaj pretekstem do odpowiedzi na fundamentalne pytanie: Co tak naprawdę się liczy? Akcja zachęca również, by dzieci odważnie sięgały po swoje marzenia, pokazały, że są ważne i LICZĄ SIĘ w świecie, ale przede wszystkim LICZĄ SIĘ dla siebie i powinny LICZYĆ SIĘ dla swoich bliskich” – przekazują organizatorzy inicjatywy.
„W ramach kampanii chcemy pokazać również, jak duże znaczenie w codziennym życiu ma matematyka oraz jej mądre nauczenie, które przekłada się nie tylko na umiejętność posługiwania się nią, ale też na emocjonalne, psychiczne i społeczne aspekty rozwoju najmłodszych, dając im solidną podstawę do wejścia w dorosłość. Karty Grabowskiego od początku istnienia stawiają dziecko w centrum uwagi. Firma od lat wspomaga najmłodszych w ich codziennych zmaganiach z nauką i uczy nauczycieli, jak mogą wspierać uczniów, nie tylko w nauce matematyki, ale też rozpoznawaniu i radzeniu sobie z trudnymi emocjami. Właśnie dlatego powołaliśmy do życia »Dziecko się liczy«” – przekazał Mateusz Grabowski, członek zespołu pomysłodawców i współwłaściciel wydawnictwa Karty Grabowskiego.
Główny przekaz kampanii został zawarty w albumie muzycznym, w skład którego wchodzi 12 utworów. Do ich wykonania zaproszone zostały dzieci i artyści znani przedstawicielom różnych pokoleń. Album skierowany jest bowiem zarówno do najmłodszych, jak i ich rodziców, opiekunów i nauczycieli. Pierwszy singiel będzie miał swoją premierę już 15 stycznia 2025 roku.
Powstał też spot prezentujący założenia kampanii dostępny na kanale Dziecko Się Liczy na YouTubie.
Jak przekazują organizatorzy, ideę inicjatywy można zamknąć w trzech prostych zdaniach: „Muzyka, która łączy. Matematyka, która nie dzieli. Akcja, która pokazuje, co się liczy!” – i to wybrzmiewa również w opublikowanym spocie.
W ramach kampanii powstawać będą również materiały edukacyjne, w tym m.in. broszury i opracowania, ale też podcasty, nagrania video, gry i zabawy oraz scenariusze lekcji. Treści będą przygotowane przez ekspertów dla dzieci, ich rodziców, opiekunów i edukatorów. Wszystkie materiały będą publikowane na stronie akcji dzieckosieliczy.pl.
W promocji inicjatywy wezmą również udział influencerzy, którzy będą udostępniali materiały na temat akcji w swoich kanałach w social mediach.
Jak zapowiadają organizatorzy, akcja będzie kontynuowana w kolejnych latach.
Patronat nad kampanią „Dziecko się liczy” objęła Fundacja Świętego Mikołaja. (kn)