1 grudnia 2024 roku Michał Szaniecki objął stanowisko dyrektora marki Volkswagen Samochody Osobowe w Polsce. Z firmą związany jest od 2016 roku. W ostatnich miesiącach marką kierowała Carla Wentzel, prezeska Volkswagen Group Polska.
Michał Szaniecki ma wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu w branży FMCG oraz automotive zarówno w kraju, jak i za granicą. Od 2016 roku jest związany z Grupą Volkswagen. Przez ostatnie trzy lata pełnił funkcję dyrektora marki w Australii, gdzie odpowiedzialny był m.in. za wprowadzenie kompleksowej strategii „Let’s go for a drive”, która znacząco wpłynęła zwiększenie zaangażowania dealerów marki na rynku australijskim. W latach 2016-2018 obejmował stanowisko dyrektora marketingu marki Volkswagen Samochody Osobowe, a w okresie 2018-2022 był dyrektorem marek Seat i Cupra. Dzięki jego działaniom Volkswagen odnotował największy wzrost rozpoznawalności na rynku od 2015 roku. Szaniecki jest także autorem concept store VW Home w Grupie Volkswagen w Europie oraz platformy umożliwiającej zapoznanie się z produktami online.
Doświadczenie zawodowe Szaniecki zdobywał, pracując m.in. dla Wrigley Poland czy polskiego oraz niemieckiego oddziału Beiersdorf AG. Od 2021 roku jest też członkiem Rady Edukacji Stowarzyszenia Edukacji Marketingowej SAR. (kn)