czwartek, 12 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościZe świataPowerade wspiera zdrowie psychiczne sportowców

Powerade wspiera zdrowie psychiczne sportowców

Należąca do Coca-Coli marka produkująca napoje izotoniczne Powerade ruszyła z inicjatywą „The Athletes Code”. Ma ona umożliwić sportowcom stawianie na pierwszym miejscu swojego samopoczucia psychicznego bez ryzyka utraty sponsorów – przekazuje thedrum.com.

„The Athletes Code” wprowadza poprawkę do umowy, która ma zagwarantować sportowcom prawo do zrobienia sobie przerwy w razie pogorszenia się ich samopoczucia psychicznego bez ryzyka utraty sponsoringu. Marka zaangażowała do współpracy znanych sportowców, w tym Alex Morgan, Tatjanę Smith, Lindę Mothalo i Douglasa Materę – dowiadujemy się.

Matrona Filippou, prezeska Powerade, poinformowała The Drum, że „»The Athletes Code« to gwarancja bezpieczeństwa”, która „zapewnia sportowcom, że mogą traktować priorytetowo swoje samopoczucie psychiczne bez obawy o konsekwencje”.

Jak czytamy, nowy przepis pojawia się w momencie, kiedy na zdrowie psychiczne w sporcie zwraca się coraz większą uwagę. Sportowcy, tacy jak Simon Biles i Naomi Osaka, głośno mówią o presji, z jaką się borykają, co napędza zmiany kulturowe w kierunku doceniania zdrowia psychicznego obok wysiłków fizycznych. Formalizując wsparcie przez gwarancje kontraktowe, Powerade chce, aby nowe zasady objęły całą branżę.

Kampania opiera się na platformie Powerade „Pouse is Power”, która podkreśla znaczenie odpoczynku i ma walczyć z tradycyjnym nastawieniem na wygraną za wszelką cenę. Aby „ożywić” „The Athletes Code”, Powerade postanowiło wykorzystać głosy zaangażowanych w akcję sportowców. Długie filmy i fragmenty, które zamieszczane są w mediach społecznościowych, prezentują osobiste historie o radzeniu sobie z presją rywalizacji przy jednoczesnym słuchaniu potrzeb związanych ze zdrowiem psychicznym – pisze źródło.

Źródło: youtube.com/Powerade

Akcja została stworzona we współpracy z Ogilvy. Guillermo Vega, globalny lider sieci kreatywnej w agencji, wspomina, że ambicją zespołu było „zbudowanie inicjatywy, która uchwyci holistyczny sposób myślenia sportowców – nie tylko chwile chwały, ale także codzienną harówkę”. „Wchodzimy w interakcję ze sportowcami, kiedy i gdzie najbardziej tego potrzebują: poza kamerami i kadrem, wspierając ich każdego dnia, kiedy trenują i znoszą wysiłek fizyczny, a także kiedy stają przed wyzwaniami psychicznymi, aby osiągnąć maksymalny poziom” – dodaje Vega, cytowany przez thedrum.com.

Źródło zauważa, że Powerade poza „The Athletes Code” podjęło także inne działania, które miały na celu pomoc sportowcom. Podczas Igrzysk Olimpijskich w Paryżu marka współpracowała z Międzynarodowym Komitetem Olimpijskim (MKOI), aby stworzyć Mind Zone – specjalną przestrzeń dla sportowców, która miała umożliwić im psychiczną regenerację podczas intensywnej rywalizacji. Filippou zaznacza, że nie było to coś, co marka reklamowała. „Nie rozgłaszaliśmy tego. Po prostu powiedzieliśmy sportowcom: »Jest tutaj okazja, aby poświęcić trochę czasu i dobrze się bawić«” – dodała prezeska firmy. (ao)

Źródło: thedrum.com, Powerade unveils new sponsorship rules prioritizing athlete mental health, Audrey Kemp, 5.12.2024/ Zdjęcie główne: youtube.com/Powerade

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj