10 grudnia 2024 roku Instagram poinformował o wprowadzeniu nowej funkcji – próbnych wersji Reelsów. Ma być to nowy sposób na testowanie wydajności treści przed ich oficjalną publikacją. Reelsy w tej formie udostępniane będą jedynie osobom, które nie obserwują danego twórcy.
Jak wskazuje platforma, ma być to opcja umożliwiająca testowanie, jakie formaty aktualnie najlepiej się sprawdzają oraz jakie treści są angażujące dla użytkowników. Próbne wersje Reelsów będą udostępniane wyłącznie osobom spoza grona obserwatorów danego twórcy.
„Jeśli kiedykolwiek chciałeś eksperymentować z nowymi pomysłami bez obaw o to, jak zareagują Twoi obserwatorzy, wersje próbne Reelsów są narzędziem, którego szukałeś. Udostępniając Reelsy osobom, które Cię nie obserwują, masz pełną swobodę odkrywania nowych formatów. Pozwali to również zaskoczyć obserwatorów zupełnie nowymi treściami” – przekazuje Instagram.
Jak informuje platforma, opcja powstała w odpowiedzi na potrzeby twórców internetowych, którzy często zgłaszali, że testowanie nowych formatów jest procesem budzącym obawy o to, jak zareagują ich obserwatorzy na nowe treści czy jak dany format przyjmie się wśród społeczności. Teraz w łatwy sposób twórcy będą mogli testować nowe pomysły wśród użytkowników Instagrama.
Aby udostępnić próbną wersję tego formatu, należy przygotować Reelsa w module tworzenia i przed udostępnieniem wybrać opcję Wersja próbna. Po opublikowaniu Reels będzie widoczny dla twórcy w wersjach roboczych.
Źródło: about.fb.com
Jak podkreśla Instagram, informacja na temat tego, że post został opublikowany w wersji próbnej, jest widoczna tylko dla twórcy i nie będzie wyświetlała się w kanale głównym ani w karcie Reels.
Po około 24 godzinach po udostępnieniu próbnej wersji twórca będzie miał wgląd do kluczowych wskaźników zaangażowania, w tym liczby wyświetleń, udostępnień, polubień i komentarzy. Instagram udostępniał będzie ponadto statystyki na temat wyników wersji próbnej w porównaniu z wcześniej publikowanymi treściami.
Jeśli twórca uzna, że próbna wersja Reelsa osiągnęła satysfakcjonujące wyniki, może opublikować go w swoim kanale, wybierając opcję Udostępnij wszystkim.
Jak informuje platforma, można też zautomatyzować ten proces. „Tworząc Reelsa w wersji próbnej, możesz wybrać opcję, aby Instagram automatycznie udostępnił ją Twoim obserwującym, jeśli statystyki wyświetleń w ciągu pierwszych 72 godzin po publikacji okażą się satysfakcjonujące” – czytamy.
Wersje próbne Reelsów zaczęły pojawiać się 10 grudnia, a w nadchodzących tygodniach stopniowo będą wprowadzane dla wszystkich użytkowników Instagrama. (kn)