Trwają zgłoszenia do konkursu Grand ESG, którego celem jest promowanie „prawdziwych, ambitnych i dobrych” działań z zakresu raportowania niefinansowego. Organizatorzy przedstawili skład jury, które wybierze liderów tych praktyk oraz nagrodzi za przejrzystą, efektywną i uczciwą komunikację wdrożeń ESG.
W jury Grand ESG znaleźli się eksperci w zakresie zagadnień zrównoważonego rozwoju, raportowania ESG, komunikacji i public relations, zarządzania oraz przedstawiciele organizacji branżowych, instytucji publicznych, mediów i sektora biznesowego.
W gronie jurorów Grand ESG są:
- Dominika Bagińska-Chyłek, Head of ESG, Robyg SA
- Bartosz Bieszyński, dyrektor departamentu komunikacji i marketingu, PGE
- Marcin Gaworski, prezes SAR, CEO & Co-founder 180heartbeats + jung v. Matt
- Justyna Górniak, CEO Papaya Films, Liderka Zrównoważonego Rozwoju
- Karolina Gromke, ESG Expert, Benefis System
- Ewelina Jabłońska-Gryżenia, Head of sustainability, Grupa Raben
- Dorota Jankowska-Tomkow, Director of procurement and ESG, LPP SA
- Urszula Jóźwiak, prezeska Fundacji im. XBW Ignacego Krasickiego
- dr hab. Monika Kaczmarek-Śliwińska, adiunktka Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW
- Magdalena Kitlas, dyrektorka departamentu relacji, Pracodawcy RP
- Magdalena Krukowska, dziennikarka, ekspertka ds. zrównoważonego rozwoju, Forbes
- Lidia Kwiatkowska, koordynatorka ds. ESG, PZU
- Barbara Lisiewicz, dyrektorka departamentu różnorodności społecznej, UM Wrocław
- Ewa Łabno-Falęcka, dyrektorka ds. komunikacji i relacji zewnętrznych, Mercedes-Benz Manufacturing Poland
- Karolina Łuczak, dyrektorka biura prasowego i komunikacji wewnętrznej, Provident Polska SA
- Miłosz Marchlewicz, dyrektor ds. komunikacji, Forum Odpowiedzialnego Biznesu
- Agnieszka Maszewska, dyrektorka marketingu i komunikacji, Jet Line
- Iwona Michalczyk, CEO Garden Of Words
- Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. korporacyjnych, Jeronimo Martins Polska
- Weronika Mirowska, prezeska Fundacji Grand Press
- dr Eliza Misiecka, członkini Rady ZFPR, dyrektor generalny Genesis PR
- Przemysław Mitraszewski, pełnomocnik zarządu i dyrektor ds. relacji zewnętrznych, LPP
- Adrianna Morze, dyrektor marketingu i komunikacji, DB Schenker
- Jan Mróz, dyrektor pionu komunikacji i public affairs, Warner Bros. Discovery w Polsce
- Małgorzata Nieciecka-Sosińska, marketing manager, EON
- Łukasz Niewola, dyrektor departamentu komunikacji korporacyjnej i zrównoważonego rozwoju, Lux Med
- Magdalena Olborska, ESG manager, Samsung Electronics Polska
- Mirella Panek-Owsiańska, ekspertka ESG
- dr Marta Potocka, kierowniczka projektu w biurze zrównoważonego rozwoju i transformacji energetycznej, ORLEN SA
- Bartłomiej Rajchert, prezes SAPR, CEO & Founder GDS, Grupa Doradztwa Strategicznego
- dr. hab Bolesław Rok, professor of corporate sustainability management, dyrektor Centrum Badań Przedsiębiorczości Pozytywnego Wpływu, Katedra Przedsiębiorczości i Etyki w Biznesie, Akademia Leona Koźmińskiego
- Małgorzata Rybak-Dowżyk, dyrektorka departamentu komunikacji korporacyjnej i ESG, T-Mobile
- Magdalena Rzeszotalska, szefowa działu zrównoważonego rozwoju i ESG, Polpharma
- Michał Siegieda, dyrektor biura komunikacji korporacyjnej/rzecznik prasowy, Grupa Wirtualna Polska
- prof. SGH, dr hab. Ewelina Szczech-Pietkiewicz, dyrektorka Instytutu Międzynarodowej Polityki Gospodarczej, prodziekanka Szkoły Doktorskiej, SGH
- Renata Szredzińska, prezeska Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę
- Sylwia Szwed, prezeska Fundacji Kosmos dla Dziewczynek
- Izabela Tworzydło, dyrektorka departamentu komunikacji korporacyjnej, Bank BNP Paribas
- Mario Zamarripa, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju, Ergo Hestia
- Katarzyna Życińska, prezeska ZFPR, prezeska 38 Content Communication
Zgłoszenia do Grand ESG przyjmowane są w 14 kategoriach sektorowych, w których dwa składy jury przyznają nagrody za najlepsze wdrożenie ESG i najlepszą komunikację wdrożenia ESG. Jurorzy będą oceniać wszystkie nadesłane zgłoszenia w obu grupach. W kategoriach międzysektorowych, tj. w nagrodach Grand Prix ESG oraz Człowiek Grand ESG, decyzję o nominacjach oraz zwycięzcach podejmuje pełen skład jury, czyli członkowie obu grup jurorskich.
20 grudnia 2024 upływa drugi termin zgłaszania uczestnictwa w konkursie. Aby zgłosić projekt, trzeba wypełnić formularz na stronie.
Aplikacje przyjmowane są w trzech terminach, które różnią się wysokością opłaty konkursowej. Trzeci będzie trwać do 15 stycznia 2025 roku.
Organizatorami konkursu są Fundacja Grand Press i „Press”, a partnerem merytorycznym i inicjującym – Garden of Words Group.
PRoto.pl jest patronem medialnym konkursu.
Mecenas konferencji: ORLEN
Pozostali patroni medialni: Polskie Radio, PAP, Tygodnik Powszechny, Forbes, ngo.pl, Stowarzyszenie Gazet Lokalnych, ESG Trends