Orlen zamierza zatrudnić agencje do obsługi w zakresie działań w obszarze mediów, public relations i public affairs oraz sponsoringu, działań społecznych i dobroczynnych na polskim i zagranicznym rynku. 20 grudnia 2024 roku spółka opublikowała zapytanie o informację, które ma na celu rozpoznanie rynku oraz analizę możliwości potencjalnych agencji.
Orlen przekazuje, że firma działa w dynamicznym i konkurencyjnym otoczeniu, realizując złożone projekty w kraju oraz za granicą. Według koncernu, stanowią one przedmiot zainteresowania różnych grup interesariuszy i wymagają wyspecjalizowanej formy komunikacji. Z tego względu Orlen oczekuje od agencji wsparcia prowadzonych działań w zakresie współpracy z mediami, instytucjami i siecią ekspertów w Polsce i za granicą. Wśród oczekiwań firmy znajdują się też obszary o potencjale kryzysowym, a także komunikacji strategicznej. Koncern prowadzi również projekty sponsoringowe oraz działania społeczne i dobroczynne i tego samego oczekuje od wybranej agencji.
Grupą docelową działań prowadzonych dla firmy są przedstawiciele mediów ogólnopolskich, zagranicznych i branżowych, decydenci, inwestorzy, partnerzy biznesowi, eksperci branży paliwowo-energetycznej i mediowej, sportowcy zawodowi i sportowcy amatorzy, związki i organizacje sportowe, instytucje kulturalne i naukowe oraz fundacje, a także społeczności lokalne.
Wybrana agencja musi mieć doświadczenie w zakresie media i public relations na rynku polskim u klienta korporacyjnego, udokumentowane doświadczenie w zakresie sponsoringu kultury, sztuki i działań dobroczynnych na rynku polskim lub zagranicznym u klienta korporacyjnego oraz doświadczenie na rynkach zagranicznych u klienta korporacyjnego w zakresie public relations i public affairs.
Odpowiedzi można przesyłać do 17 stycznia 2025 roku do 16:00 przez stronę. (ao)