środa, 15 stycznia, 2025
Strona głównaAktualnościWiadomościDove zachęca do zerwania z ograniczającymi postanowieniami noworocznymi

Dove zachęca do zerwania z ograniczającymi postanowieniami noworocznymi

Wraz z nadejściem nowego roku Dove ruszyło z globalną akcją, w której zachęca kobiety do budowania pewności siebie i poczucia własnej wartości. Kampania promowana hasłem „#PostanowieNIE” ma być zerwaniem z ograniczającymi postanowieniami noworocznymi, które przejawiają się dążeniem do perfekcji i osiągnięcia nierealnych wzorców piękna.

Przeprowadzone na zlecenie Dove globalne badanie „The Real State of Beauty Report” pokazuje, że aż 1 na 3 kobiety oddałaby rok swojego życia za idealny wygląd, a 69 proc. przyznaje, że nie bierze udziału w wielu aktywnościach ze względu na niskie poczucie własnej wartości. Jak podkreśla marka, takie odczucia nasilają się wraz z nadejściem nowego roku. To właśnie w tym czasie połowa kobiet dokonuje bowiem postanowień noworocznych. Często nie są one zadowolone ze swojego ciała, co skłania je do podejmowania diet cud, znacznej utraty masy ciała i poprawy swojego wyglądu. Kobiety te stale dążą do niemożliwej do osiągnięcia perfekcji.

Z badania wynika, że kobiety urodzone między rokiem 1981 a 1995 przejawiają niższe poczucie pewności siebie i w bardziej negatywny sposób postrzegają swoje ciało w porównaniu z przedstawicielkami wcześniejszego pokolenia, urodzonymi przed 1981 rokiem. Problem związany z niskim poczuciem własnej wartości staje się więc coraz bardziej powszechny.

Dove od 20 lat prowadzi program Dove Self-Esteem, który ma na celu budowanie pewności siebie i pozytywnego obrazu ciała wśród nastolatków. Marka postanowiła rozszerzyć go o działania skierowane do kobiet.

Kampania „#PostanowieNIE” ma wspierać kobiety w czerpaniu radości z bycia sobą i powstrzymać je przed podejmowaniem i przyjmowaniem postanowień nawiązujących do zmian w wyglądzie, a także zachęcić do odrzucenia szkodliwych ideałów piękna.

„Chcemy wesprzeć kobiety w budowaniu pewności siebie i samoakceptacji. By umiały odrzucać nierealne ideały piękna, stawiały na autentyczność, bycie sobą oraz potrafiły definiować piękno na własnych zasadach” – komentuje Joanna Orzechowska, Head of Marketing & Media Personal Care / Category Lead w Unilever.

Marka zaangażowała do kampanii influencerki. Joanna Koroniewska, Ewa Grzelakowska–Kostoglu, Kinga Sawczuk, Ania Guellard, Justyna Lis, Karolina Czak, Natalia Szymaniec oraz Justyna Mazur-Kuderska w ramach akcji zapraszają kobiety do zerwania z ograniczającymi je standardami piękna. Każda kobieta może napisać na karteczce postanowienie, które na ogół podejmowała, będąc pod presją nierealistycznych ideałów piękna, a następnie ją podrzeć, by uwolnić się od szkodliwych wyzwań. Dove zachęca do podzielenia się tymi wiadomościami w mediach społecznościowych.

Źródło: instagram.com/guell.a

Za lokalizację kampanii odpowiada That One Agency, a za zakup mediów – Mindshare Polska. Działania w obszarze public relations prowadzi agencja Yellowcups. (ao)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj