Jak zwiększyć zasięg treści na Instagramie? Na to pytanie odpowiada Adam Mosseri, szef serwisu. 22 stycznia 2025 roku opublikował on wideo, w którym omawia kluczowe czynniki wpływające na działanie algorytmów i zaangażowanie na platformie. To pierwszy film z serii, która ma pomóc użytkownikom w jak najlepszym wykorzystaniu możliwości portalu.
Szef platformy wymienił trzy czynniki, które mają największy wpływ na pozycję treści:
- czas oglądania,
- polubienia,
- wysyłki.
Jak wyjaśnia Mosseri, to właśnie dobre wyniki w tych aspektach sprawiają, że treści są pokazywane większej liczbie użytkowników. „Dlatego przy analizie swoich danych zwróć uwagę na średni czas oglądania, polubienia oraz wysyłki” – mówi szef Instagrama.
Źródło: instagram.com/mosseri
Istnieje pewna zmienność w zależności od tego, gdzie i komu wyświetlane są treści – dodaje Mosseri. Okazuje się, że polubienia są nieco ważniejsze dla powiązanych treści, a więc będą lepiej działać w grupie obserwujących dany profil.
Wysyłki są z kolei istotniejsze, gdy celem jest dotarcie do nowych odbiorców na Instagramie i zwiększenie grona obserwujących. Konto, które publikuje treści chętnie przesyłane dalej, zostanie bowiem uznane za to, które zasługuje na szerszą publiczność. Serwis będzie więc pokazywać takie posty większej liczbie użytkowników za pośrednictwem funkcji Eksploruj, rekomendacji itp. (ao)
Źródło: instagram.com/mosseri