92 proc. dziennikarzy ma konto na LinkedIn, a 99 proc. przyznaje się, że czerpie z niego informacje do swoich materiałów. To dostatecznie dobry powód dla PR-owców, by poświęcić mu trochę więcej uwagi – czytamy w Ragan.com.
Nowe badania Arketi Group dowodzą, że odsetek dziennikarzy na LinkedIn od 2009 roku stale rośnie. Powód? Serwis ułatwia reporterom dostęp do źródeł i informatorów. „Wcale nie dziwi fakt, że dziennikarze, zajmujący się tematyką B2B, korzystają z serwisów społecznościowych, szczególnie z LinkedIn, który dostarcza im »swoisty outlet« informacji i pomaga wychwycić zmiany w branży i połączenia biznesowe firm. Poza tym ułatwia znalezienie bohaterów do tekstów” – twierdzi Mike Neumeier, dyrektor Arketi Group.
Co ciekawe, LinkedIn wyprzedza pod tym względem konkurencję. Na Facebooku konta posiada 85 proc. przedstawicieli mediów, na Twitterze – 84 proc. Dla porównania, w 2009 roku, odsetek ten był znacznie niższy – z Facebooka korzystało wówczas tylko 55 proc., natomiast na Twitterze zarejestrowanych było 24 proc. (es)