„Jeszcze 5 lat temu Twitter był tylko pomysłem, nad którym pracowały trzy osoby. Do 2011 roku wiele się zmieniło” – czytamy w serwisie infographicsarchive.com, który przygotował zestawienie „What’s happening? Twitter facts and figures”. Teraz serwis liczy sobie ponad 200 mln użytkowników.
Prawie połowa twittujących to internauci w wieku od 18 do 34 roku życia. Co ciekawe, ponad 50 proc. korzystających z Twittera nie ma dzieci. Jeżeli chodzi zaś o informacje zamieszczane w serwisie, to blisko ½ wpisów zasługuje na miano „bezsensownej paplaniny”, a tylko 37 proc. stanowi punkt wyjścia dla szerszych i merytorycznych dyskusji. Jedynie około 9 proc. informacji zamieszczanych w serwisie jest przekazywana dalej, a niespełna 6 proc. jest formą promocji.
O ile nie dziwi fakt, że najpopularniejsze konta na Twitterze mają niezmiennie Lady Gaga, Justin Bieber i Barack Obama, to interesujące okazują się inne dane. Czas, który potrzebny jest internautom na wysłanie miliarda tweetów, to jeden tydzień. Dziennie, według danych z ubiegłego roku, na które powołuje się infographicsarchive.com, wysyłało się ich na świecie 50 mln. Za to już w lutym tego roku – 140 mln. Liczba ta stale rośnie. Sam Twitter na swoim blogu 30 czerwca podał, że użytkownicy publikują 200 mln tweetów dziennie. Wartość serwisu, którego kupnem zainteresowany jest Google i Facebook, portal szacuje na 8-10 mld dolarów. (es)