Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
Maciej Lasoń pokieruje komunikacją Unilevera w 27 krajach. wraz z początkiem marca 2025 roku unilever poinformował o zmianach w strukturach firmy. w związku z tym utworzono nowe regionalne stanowisko communications and corporate affairs directora, które w styczniu 2025 roku objął maciej lasoń. będzie on kierował komunikacją korporacyjną w regionie obejmującym 27 krajów europy. jak wyjaśnia firma, utworzenie nowego stanowiska jest skutkiem ostatniej reorganizacji w unileverze oraz podziału rynków na kilka kategorii. w ramach tych zmian polska została uznana za jeden z sześciu najważniejszych dla firmy rynków w europie – obok francji, wielkiej brytanii, niemiec, holandii i włoch. maciej lasoń jako communications and corporate affairs director odpowiada za komunikację unilevera w 27 krajach europy, w tym w krajach nordyckich, austrii, szwajcarii, grecji, ukrainie i na węgrzech. w dalszym ciągu pozostaje także odpowiedzialny za działania komunikacyjne prowadzone w polsce. „europa się zmienia, a wraz z nią sposób, w jaki komunikują się globalne firmy. coraz większa integracja oznacza centralizację działań i poszukiwanie synergii na poziomie regionalnym – to kierunek, który obserwujemy od dawna. nie jest więc zaskoczeniem, że komunikacja koncentruje się w wybranych hubach. fakt, że to właśnie polska staje się jednym z nich to sygnał rosnącego znaczenia, naszego rynku na mapie europy” – przekazał nowy dyrektor komunikacji. maciej lasoń to ekspert w obszarze komunikacji z ponad 24-letnim stażem. do unilevera dołączył w 2018 roku jako communication manager dla polski i krajów bałtyckich. trzy lata później objął stanowisko dyrektora ds. komunikacji korporacyjnej w regionie east europe obejmującym m.in. grecję, rumunię, węgry, czechy i słowację oraz polskę. odpowiadał za kompleksowe prowadzenie komunikacji korporacyjnej, issue managementu i komunikacji kryzysowej, a także komunikację wewnętrzną oraz za całość komunikacji z zakresu sustainability. doświadczenie w branży zdobywał od 2003 roku zarówno po stronie agencji, jak i korporacji. karierę zawodową rozpoczynał w bca oraz people meet people. w latach 2005-2011 związany był z agencją edelman polska, gdzie pracował m.in. jako account director. przez prawie siedem był również związany z nike poland, ostatnio jako head of communication. lasoń jest absolwentem edelman summer school w chicago oraz studiów indywidualnych na wydziale nauk społecznych uniwersytetu im. adama mickiewicza w poznaniu. (kn). czytaj też: nowe kierownictwo w dziale personal care unilevera.
Wraz z początkiem marca 2025 roku Unilever poinformował o zmianach w strukturach firmy. W związku z tym utworzono nowe regionalne stanowisko Communications and Corporate Affairs Directora, które w styczniu 2025 roku objął Maciej Lasoń. Będzie on kierował komunikacją korporacyjną w regionie obejmującym 27 krajów Europy.
Jak wyjaśnia firma, utworzenie nowego stanowiska jest skutkiem ostatniej reorganizacji w Unileverze oraz podziału rynków na kilka kategorii. W ramach tych zmian Polska została uznana za jeden z sześciu najważniejszych dla firmy rynków w Europie – obok Francji, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Holandii i Włoch.
Maciej Lasoń jako Communications and Corporate Affairs Director odpowiada za komunikację Unilevera w 27 krajach Europy, w tym w krajach nordyckich, Austrii, Szwajcarii, Grecji, Ukrainie i na Węgrzech. W dalszym ciągu pozostaje także odpowiedzialny za działania komunikacyjne prowadzone w Polsce.
„Europa się zmienia, a wraz z nią sposób, w jaki komunikują się globalne firmy. Coraz większa integracja oznacza centralizację działań i poszukiwanie synergii na poziomie regionalnym – to kierunek, który obserwujemy od dawna. Nie jest więc zaskoczeniem, że komunikacja koncentruje się w wybranych hubach. Fakt, że to właśnie Polska staje się jednym z nich to sygnał rosnącego znaczenia, naszego rynku na mapie Europy” – przekazał nowy dyrektor komunikacji.
Maciej Lasoń to ekspert w obszarze komunikacji z ponad 24-letnim stażem. Do Unilevera dołączył w 2018 roku jako Communication Manager dla Polski i krajów bałtyckich. Trzy lata później objął stanowisko dyrektora ds. komunikacji korporacyjnej w regionie East Europe obejmującym m.in. Grecję, Rumunię, Węgry, Czechy i Słowację oraz Polskę. Odpowiadał za kompleksowe prowadzenie komunikacji korporacyjnej, issue managementu i komunikacji kryzysowej, a także komunikację wewnętrzną oraz za całość komunikacji z zakresu sustainability.
Doświadczenie w branży zdobywał od 2003 roku zarówno po stronie agencji, jak i korporacji. Karierę zawodową rozpoczynał w BCA oraz People Meet People. W latach 2005-2011 związany był z agencją Edelman Polska, gdzie pracował m.in. jako Account Director. Przez prawie siedem był również związany z Nike Poland, ostatnio jako Head of Communication. Lasoń jest absolwentem Edelman Summer School w Chicago oraz studiów indywidualnych na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. (kn)
Czytaj też: Nowe kierownictwo w dziale Personal Care Unilevera