piątek, 15 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościRanking 100 najbardziej szanowanych firm

Ranking 100 najbardziej szanowanych firm

BMW, Walt Disney Company oraz Rolex to trzy najbardziej szanowane firmy na świecie. Najgorzej zaś w tej kategorii wypadły takie przedsiębiorstwa, jak Hertz Global Holdings, Pfizer oraz Lenovo Group – wynika z rankingu Reputation Institute.

Z badania Reputatnion Institute wynika, że 55 proc. klientów kupiłaby produkt firmy z dobrą reputacją, a 50 proc. z nich poleciłaby swój zakup znajomym. Całkiem inaczej sytuacja przedstawia się w przypadku przedsiębiorstw o kiepskim wizerunku. Gdy firma nie może poszczycić się renomą, to tylko 31 proc. konsumentów zdecydowałaby się na zakupy, a 28 proc. – zarekomendowałaby zakupiony towar.

Z takimi problemami nie boryka się BMW, które zajęło pierwsze miejsce w rankingu 100 najbardziej szanowanych firm. „Niemiecki producent nadal zdobywa zaufanie i szacunek konsumentów na całym świecie, a mimo to konsekwentnie dąży to zapewnia dobrej jakości usług” – twierdzi Kasper Ulf Nielsen, executive partner w Reputation Institute. A najlepiej postrzegane jest w Rosji, Południowej Korei i Australii. Skąd taki sukces? Zdaniem rzecznika BMW firma długo i wytrwale pracowała na swoją reputację, a jej głównym założeniem jest dotrzymywanie obietnic. Ponadto dla BMW ważne były dobre relacje z inwestorami parte na konsekwencji i solidności.

Drugie miejsce zaś należy The Walt Disney Company, które zostało docenione za zaufanie oraz dobrą opinię na rynkach zagranicznych. Zaś konsumenci cenią te firmę za etyczność, za dobre traktowanie pracowników oraz jasno obrany cel.

Trójkę najlepszych zamyka Rolex. Zdaniem Nielsena firma ta wykracza znacznie poza swoje produkty, bo została doceniona za wyniki finansowe, strategię oraz stworzenie dogodnych warunków do pracy.

W pierwszej piątce znalazł się także Google (4. miejsce), a tuż za nim Daimler (Mercedes-Benz). Na dalszych miejscach uplasowały się m.in. następujące marki: Nokia (30. miejsce), Procter & Gamble (41.), The Coca-Cola Company (44.), IKEA (48.), Heineken (53.), BBC (57.), H&M (77.), Boeing (87.), PepsiCo (92.), Zara (Inditex) (97.).

Reputation Institute to firma z Nowego Jorku, która zbadała 100 najsilniejszych, międzynarodowych marek. W badaniu uczestniczyło 55 tys. konsumentów z 15 rynków. (kg)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj