Bayern Monachium, zwycięzca tegorocznej Ligi Mistrzów, okazał się najcenniejszą klubową marką piłkarską 2013 roku. Firma Brand Finance wyceniła ją na 860 mln dolarów. Marka drugiego finalisty, Borussii Dortmund, warta jest 260 mln.
Przez rok marka bawarskiego klubu zyskała 74 mln dolarów i okazała się cenniejsza niż marka Manchester United, która straciła w porównaniu do 2012 roku 16 mln i w tym roku spadła z pierwszej na drugą pozycję. Poza tym w pierwszej dziesiątce nie nastąpiły większe zmiany, dołączyła do niej Borussia Dortmund, zastępując inny niemiecki klub – Schalke Gelsenkirchen.
Marki piłkarskich klubów nadal pozostają dużo mniej warte niż marki firm. Żadna z nich nie zostałaby uwzględniona w tegorocznym rankingu BrandZ Top 100. Na ostatnim miejscu w tym zestawieniu znalazł się Volkswagen, którego marka jest warta 8,8 mld dolarów.
Czołówkę zestawienia, autorstwa Brand Finance, zdominowały kluby europejskie. Najcenniejsza klubowa marka spoza Europy, brazylijskie Corinthians, znalazło się dopiero na dziewiętnastym miejscu, z szacunkową wartością 103 mln dolarów. Wśród 50 klubów uwzględnionych w zestawieniu nie znalazł się żaden reprezentant rodzimej Ekstraklasy. (ks)