poniedziałek, 13 stycznia, 2025
Strona głównaAktualnościNiemieccy konsumenci oburzeni rasistowską kampanią

Niemieccy konsumenci oburzeni rasistowską kampanią

Włoska marka Ferrero, producent czekoladek Ferrero Rocher, wycofała się z kontrowersyjnej kampanii reklamowej pralinek z białej czekolady, reklamowanej, uznanymi za rasistowskie, hasłami „Niemcy wybierają biel” i „Tak, biały może” – czytamy w serwisie telegraph.co.uk.

Jak podaje serwis, reklama stworzona przez M&C Saatchi dla niemieckich odbiorców, miała promować, dostępne do tej pory tylko sezonowo, czekoladki Ferrero Küsschen. Przygotowany w związku z kampanią spot przedstawiał przemawiającą do rozentuzjazmowanego tłumu czekoladkę, nawołującą do regularnej sprzedaży słodyczy. W reklamie pojawiły się hasła „Chcemy białe Ferrero już zawsze”, „Niemcy wybierają biel” oraz „Tak, biały może” („Yes Weiss Can”).

Ostatni ze sloganów wywołał u odbiorców bezpośrednie skojarzenie z kampanią prezydencką Baranka Obamy, której słynnym hasłem było „Yes We Can”. Jak informuje telegraph.co.uk, w odpowiedzi na liczne protesty internatów, na stronie Ferrero na Facebooku zorganizowano debatę poświęconą kontrowersyjnym działaniom firmy oraz wystosowano specjalnie oświadczenie. „To dla nas bardzo ważne, aby wyraźnie podkreślić, że jesteśmy zdecydowanie przeciwni jakimkolwiek formom ksenofobii, ekstremizmu czy rasizmu” – czytamy oświadczeniu. „Wszystkie nasze hasła dotyczyły tylko i wyłącznie czekolady, bez rasistowskich podtekstów. Żałujemy, że reklama nie została zrozumiana w oczekiwany przez nas sposób i zinterpretowana inaczej, niż byśmy tego chcieli” – tłumaczyli przedstawiciele firmy. (jl)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj