Jak informuje Wall Street Journal Europe, Apple przejęło ostatnio za ponad 200 mln dolarów firmę Topsy Labs. Zakup tego przedsiębiorstwa specjalizującego się w analizie tweetów może, zdaniem specjalistów, pomóc w lepszym promowaniu marek w serwisach należących do nowego właściciela.
Narzędzia Topsy Labs umożliwiają m.in. ustalenie, jak często dane słowo pojawia się w konwersacjach na Twitterze, ocenę wpływu jednych użytkowników na innych i zmierzyć ekspozycję danego wydarzenia.
Samo Apple nie chce komentować transakcji i swoich planów związanych z nowym nabytkiem. Komentatorzy są jednak zdania, że usługi Topsy przydadzą się markom zamieszczającym reklamy w serwisach takich jak iTunes Radio. „Wszystkie te firmy powinny docenić dostęp do bardziej aktualnych danych” – twierdzi Debra Aho Williamson, główny analityk w firmie eMarketer.
Gazeta przypomina, że Apple próbuje upowszechnić wśród reklamodawców serwis iAd, służący do sprzedawania reklam w aplikacjach na urządzenia mobilne. Zakup Topsy Labs może pomóc w monitorowaniu opinii, jakie pojawiają się na Twitterze o usługach reklamowych oferowanych przez Apple. (ks)