sobota, 21 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościFirmy w social mediach: jakie popełniają błędy?

Firmy w social mediach: jakie popełniają błędy?

Jedynie 20 proc. przedsiębiorców przyznaje, że strategia komunikacyjna firm w social mediach jest przemyślana i spójna – informuje jeffbullas.com. Jakich błędów należy unikać?

Jak czytamy, wiele firm, decydując się na obecność w mediach społecznościowych, nie korzysta z ich narzędzi w sposób umiejętny, co może odbić się na ich reputacji. A to właśnie odpowiednia strategia pozwala określać cele komunikacyjne i dopasować do niej serwisy społecznościowe. Firmy, które korzystają z Twittera, zapominają o dodawaniu zdjęć pod opublikowanym postem – a przecież to w głównej mierze obrazy wywołują zaangażowanie użytkowników. Kolejnym, przydatnym z punktu widzenia przedsiębiorstw narzędziem, są hashtagi. Dzięki nim, administratorzy mogą moderować rozmowy i włączyć się do dyskusji z użytkownikami. Które z mediów są najbardziej przydatne dla dużych korporacji? Zdaniem Heathera Smitha, autora artykułu, Google Plus to najskuteczniejszy portal, ponieważ jest bezpośrednio zintegrowany z wynikami w wyszukiwarce Google.

Social media działają najlepiej, jeśli są połączone z innymi mediami cyfrowymi. „Profile w różnych serwisach społecznościowych powinny działać na zasadzie komunikacji. W końcu im więcej środków, tym większy zasięg dotarcia do odbiorców” – dodaje Smith.
Marketing w społecznościach to jeden z elementów promocji, a nie odrębny byt.
Same firmy nie ułatwiają internautom dotarcia do produktów. Jak to zmienić? Administratorzy profili powinni dodawać linki, które odnoszą się bezpośrednio do strony produktu, a nie stron domowych lub innych niepowiązanych treści. „Dlaczego tak ważne jest zintegrowanie strategii social mediowej z marketingową” – zaznacza Smith.  (mw)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj