Twitter uruchamia własny serwis wideo. Chce tym samym zachęcić reklamodawców, ale i konkurować z YouTubem, bo w nowej platformie nie będzie można udostępniać filmików z innych stron – czytamy w businessinsider.com.
Jedną z nowości w Twitterze jest wbudowany odtwarzacz wideo, dzięki któremu filmiki zamieszczone w serwisie mogą być dołączane do wiadomości tekstowej lub też stanowić jej jedyną treść. . Jakie są wymagania techniczne? Klip powinien być nie dłuższy niż dziesięć minut, może być zamieszczany w jakości HD. Platforma obsługuje pliki mov i mp4.
Jak podaje businessinsider.com, Twitter nie będzie wspierał żadnych klipów wideo z innych stron, więc jeżeli ktoś będzie chciał udostępnić film, w pierwszej kolejności musi załadować go do serwisu wideo.
Premiera platformy dostępnej pod adresem video.twitter.com planowana jest na 2015 rok, ale jej dokładna data nie jest jeszcze znana. Niedawno pisaliśmy o platformie Vessel, która konkuruje z YouTube o budżety reklamodawców. (mw)