poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościSponsorzy zapowiadają monitorowanie działań FIFA. Visa grozi zerwaniem kontraktu

Sponsorzy zapowiadają monitorowanie działań FIFA. Visa grozi zerwaniem kontraktu

Po skandalu korupcyjnym FIFA, Visa grozi zerwaniem kontraktu sponsorskiego. To pierwszy sponsor, który zajął tak stanowcze stanowisko. W ślad za nim idą jednak inne marki – czytamy w foxsports.com.

„Spodziewamy się, że FIFA podejmie szybkie i natychmiastowe kroki w celu rozwiązania tych kwestii. Trzeba zacząć od przebudowy kultury z silnym naciskiem na działania etyczne w celu przywrócenia dobrego imienia i reputacji rozgrywek w oczach fanów” – czytamy w specjalnym oświadczeniu przedstawicieli Visa. To odpowiedź sponsora na niepokojące doniesienia, które pojawiają się w mediach przy okazji organizowanych mistrzostw.

Jak przypomina portal, służby na zlecenie FBI aresztowały sześciu czołowych działaczy FIFA w związku z zarzutami korupcyjnymi. Postępowanie wszczęto w sprawie wyboru gospodarzy mistrzostw świata 2018 i 2022, które mają zostać rozegrane w Rosji i Katarze. Na wizerunek Mundialu 2022 niekorzystnie wpływają także inne wiadomości. Niedawno pisaliśmy o nadużyciach w przypadku sezonowych pracowników budujących stadiony czy o aresztowaniu dziennikarza BBC, który zbierał materiały o warunkach pracy przy katarskich budowlach. Wówczas zapytani przez nas specjaliści stwierdzili, że śmiertelne przypadki wśród robotników to bardziej problem FIFA niż sponsorów, którzy nie mają wpływu na inwestycje w Katarze.

Jednak, podobnie jak Visa, część z nich zapowiedziała, że będzie monitorować działania FIFA. Sytuacją zaniepokojona jest Coca-Cola, przedstawiciele Nike oprócz szybkiego wyjaśnienia zarzutów żądają też od FIFA przestrzegania zasad etycznych. Podobne oświadczenia wydali też McDonald’s i Budweiser. Poglądy marek nie są czymś, co FIFA może bagatelizować, ponieważ sponsorzy zapewniają im prawie jedną trzecią  dochodów.

Autor artykułu zwraca uwagę, że w przypadku wycofania się któregoś ze sponsorów przed dużym problemem stają także niektóre drużyny piłkarskie. Nike dla przykładu płaci reprezentacji Brazylii za noszenie ich koszulek firmowych. (mw)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj