Chociaż rynek z optymizmem przyjmuje wszelkie oznaki ożywienia gospodarczego, to jednak firmy zachowują ostrożność w zakresie wydatków na działania informacyjne i marketingowe. Odbija się to oczywiście na wynikach branży PR. Najsilniejsze podmioty tego sektora, mimo trudnej sytuacji jednak odnotowują wzrosty. Kolejne lata mogą okazać się dla naszego sektora pomyślniejsze – jest szansa na definitywne zakończenie okresu dekoniunktury, a dużą rolę może odegrać również uruchomienie unijnych funduszy na lata 2014-2020 i uspokojenie się sytuacji międzynarodowej.
Jeśli chodzi o wyniki AM Art-Media, to 2012 rok był dla naszej Agencji o tyle specyficzny, że oprócz stałej obsługi klientów realizowaliśmy dla niektórych z nich kilka jednorazowych, dużych projektów. Stąd dość duży wzrost, który – choć na niższym poziomie – został utrzymany również w roku ubiegłym. Rynek jest jednak cały czas bardzo trudny i niełatwo zachęcić firmy do powiększania budżetów komunikacyjnych.
Arkadiusz Bińczyk, dyrektor generalny AM Art-Media Agencja PR