przychody netto (sprzedaż usług) w mln zł: 6,1 (2013) 6,5 (2014)
fee income w mln zł: 3,7 (2013) 4,2 (2014)
Filozofią Lighthouse jest dostarczanie wyspecjalizowanego serwisu w zakresie PR korporacyjnego oraz issue i crisis management. Nie ścigamy się o najwyższe miejsce w rankingach po przychodach czy liczbie zatrudnionych pracowników. Wierzymy, że o realnej pozycji firmy świadczy jakość serwisu. Widzimy, że klienci są w stanie docenić i zapłacić więcej za „ręczną pracę” niż za „PR z automatu”. Chcemy pozostać firmą średniej wielkości, bo to gwarantuje właściwy dobór konsultantów, którzy są partnerami w komunikacji dla Klienta a nie końcówką pióra.
Pod względem przychodów lata 2013 i 2014 były do siebie bardzo zbliżone. Jakościowy portfel Klientów, długoterminowe umowy zagwarantowały stabilność przychodów pomimo niestabilnego otoczenia ekonomicznego. Ponad połowa przychodów z wynagrodzeń pochodziła z umów stałych. Co trzecia złotówka wynagrodzenia wynikała z realizacji projektów specjalnych w tym w szczególności w zakresie doradztwa kryzysowego.
Rankingi wg. fee i fee income obejmujące ostatnie 2 lata pokazują stabilność w przychodach czołowych firm PR. Wydaje się również, że wartość rynku PR ustabilizowała się. Dlatego zaczęliśmy oferować usługi wykraczające poza standardowe rozumienie PR a będące bliższe kompetencjom firmy consultingowej.
Przemysław Mitraszewski, Managing Partner, Lighthouse Consultants
Wyniki swoich agencji komentują także: Ryszard Solski, Przemek Staniszewski, Łukasz Wilczyński, Sebastian Hejnowski, Norbert Ofmański, Grzegorz Szczepański, Joanna Pruszyńska-Witkowska i Anna Czaplicka