Wiosną przyszłego roku w Warszawie odbędzie się I edycja Festiwalu Promocji Miast Polskich. Jest to wydarzenie dedykowane działalności samorządów miast w obszarze tzw. city marketingu. Festiwal ma stać się forum dyskusji i wymiany doświadczeń pomiędzy osobami na co dzień zajmującymi się tworzeniem i realizacją strategii promocyjnych zmierzających do budowania rozpoznawalnego wizerunku miast.
Projekt skierowany jest do samorządów, mediów, ekspertów i autorytetów w dziedzinie promocji miast, w tym przedstawicieli agencji reklamowych oraz do mieszkańców. Festiwal obejmuje dwa kluczowe elementy: konkurs, podczas którego zostaną uhonorowane wyróżniające się projekty promocyjne realizowane przez samorządy w Polsce oraz wykłady i warsztaty prowadzone przez specjalistów z kraju, a także ekspertów z zakresu budowania marek miast z europejskich metropolii. Organizatorem i pomysłodawcą projektu jest Grupa Ströer w Polsce.
Patronat Honorowy nad Festiwalem objął Związek Miast Polskich. Swój udział w projekcie zapowiedzieli Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej oraz Prezes Zarządu Instytutu Marki Polskiej Mirosław A. Boruc. (kk)