niedziela, 20 kwietnia, 2025

Kultura biznesu

Gazeta Prawna zamieszcza rozmowę o kulturze przedsiębiorczości z Markiem Goliszewskim, prezesem Business Centre Club. „Kultura przedsiębiorczości to elementy związane z misją przedsiębiorstwa wykraczające poza kategorie przychodu i zysku” – wyjaśnia Goliszewski. Jest to cały szereg działań w kierunku uczciwego i etycznego biznesu, od regularnego płacenia podatków i terminowego regulowania zobowiązań wobec kontrahentów po właściwe relacje z pracownikami, poprzez dbanie o ich rozwój zawodowy, szkolenia oraz informowanie ich o sytuacji w firmie. Wiele nadużyć, jakie obserwujemy w polskiej przedsiębiorczości „klasyfikuje nas jednak na dość niskiej pozycji, jeżeli chodzi o etykę biznesu w Europie i przekłada się niekorzystnie na pozycję polskiej gospodarki i jej konkurencyjności w Europie” – podkreśla prezes BCC. Odpowiadając na pytanie o sposoby na zmianę tej sytuacji Goliszewski jako priorytet wymienia jasne określenie i sformułowanie misji firmy w formie np. kodeksu etycznego. Sposobem na zainteresowanie kulturą przedsiębiorczości są organizowane przez BCC nagrody Lidera Polskiego Biznesu oraz akcja „Podziel się sukcesem”.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj