Gazeta Prawna zamieszcza rozmowę o kulturze przedsiębiorczości z Markiem Goliszewskim, prezesem Business Centre Club. „Kultura przedsiębiorczości to elementy związane z misją przedsiębiorstwa wykraczające poza kategorie przychodu i zysku” – wyjaśnia Goliszewski. Jest to cały szereg działań w kierunku uczciwego i etycznego biznesu, od regularnego płacenia podatków i terminowego regulowania zobowiązań wobec kontrahentów po właściwe relacje z pracownikami, poprzez dbanie o ich rozwój zawodowy, szkolenia oraz informowanie ich o sytuacji w firmie. Wiele nadużyć, jakie obserwujemy w polskiej przedsiębiorczości „klasyfikuje nas jednak na dość niskiej pozycji, jeżeli chodzi o etykę biznesu w Europie i przekłada się niekorzystnie na pozycję polskiej gospodarki i jej konkurencyjności w Europie” – podkreśla prezes BCC. Odpowiadając na pytanie o sposoby na zmianę tej sytuacji Goliszewski jako priorytet wymienia jasne określenie i sformułowanie misji firmy w formie np. kodeksu etycznego. Sposobem na zainteresowanie kulturą przedsiębiorczości są organizowane przez BCC nagrody Lidera Polskiego Biznesu oraz akcja „Podziel się sukcesem”.