poniedziałek, 18 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościOpinie: Jednym słowem o...

Opinie: Jednym słowem o…

Jeff Bezos i jego statek kosmiczny, przereklamowany Snapchat i sukces Youtuberów – jakie osoby, trendy, kampanie zrobiły wrażenie na przedstawicielach branży PR? Co było wpadką a co sukcesem roku 2015? Zapraszamy do naszego przeglądu, w którym poprosiliśmy specjalistów z kilku obszarów o wyrażenie krótkiej opini na temat hitów i wpadek ubiegłego roku.

 

 

Anna Jupowicz-Ginalska, medioznawca, Wydział Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW

 

WPADKA ROKU

Tym wskazaniem nie odkrywam Ameryki: casus Żytniej Extra na Facebooku, obnażający nie tylko niewiedzę, ale i brak rzetelnego przygotowania do działań komunikacyjnych.

 

SUKCES ROKU

Całokształt wielowątkowych działań komunikacyjnych (wraz z intensywnym wykorzystaniem social media), które dla marki “Wiedźmin: Dziki Gon” prowadzi CD Projekt.

 

NAJBARDZIEJ ZNACZĄCY TREND

Ogromny sukces Youtuberów (zarówno komercyjny, jak i wizerunkowy) oraz postępująca profesjonalizacja vlogerów Snapchat oraz Periscope! Czyli, generalnie, niepodważalne znaczenie treści wideo w mediach społecznościowych.

 

NADUŻYWANIE SŁOWO

„Digital infuencer”, „digital native” – drażnią mnie anglicyzmy, które z powodzeniem można zastąpić polskimi odpowiednikami: byłoby mniej pretensjonalnie, a równie profesjonalnie.

 

PRZEREKLAMOWANY TREND

Może nie do końca przereklamowany, ale taki, który jeszcze nie nabrał właściwego rozpędu – być może 2016 okaże się dla niego łaskawszym? Mowa o „technologiach ubieralnych”, zdecydowanie wykraczających poza zegarki typu smartwatch.

 

OSOBA, KTÓRA ZROBIŁA NA PANI WRAŻENIE

Chciałoby się napisać, że Geralt z Rivii. To oczywiście półżartem. Nie umiem wskazać jednej osoby, która wywarłaby na mnie takie wrażenie, aby znaleźć się w rocznym podsumowaniu.

 

WIZERUNEK ROKU (OSOBA LUB MARKA)

„Wiedźmin: Dziki Gon” – za międzynarodowy sukces, za polski produkt wysokiej jakości, za liczne nagrody branżowe, za dobrą sprzedaż i – co najważniejsze – za umiejętne prowadzenie opowieści transmedialnej, współtworzonej wraz z fanami marki (od interakcji na social media, przez darmowe dodatki, a skończywszy na wspieraniu działalności fanartowskiej czy cosplayowej).

 

NAJLEPSZA DECYZJA (DOTYCZĄCA OSOBY LUB MARKI)

Wprowadzanie (na razie nieśmiałe) marek na Instagram i Snapchat – spodziewam się, że w 2016 będziemy świadkami wielu ciekawych rozwiązań komunikacyjnych na wspomnianych platformach społecznościowych.

 

 

 

 

Barbara Sołtysińska, Prezes Lifetube

 

 

WPADKA ROKU

Wpadka Extra Żytniej

 

SUKCES ROKU

Rozwój i zmiany wprowadzone na Instagramie

 

NAJBARDZIEJ ZNACZĄCY TREND

Instagram i Video 360 stopni

 

NADUŻYWANE SŁOWO

#selfie

 

WIZERUNEK ROKU (OSOBA LUB MARKA)

Coca-Cola z kolejną świetną kampanią z influencerami

 

NAJLEPSZA DECYZJA (DOTYCZĄCA OSOBY LUB MARKI)

Realizacja kampanii Smutny autobus przez K2

 

 

 

Sebastian Hejnowski, CEO MSLGROUP, Central and Eastern Europe

 

 

WPADKA ROKU

PO
 

SUKCES ROKU

Periscope

 

NAJBARDZIEJ ZNACZĄCY TREND

integracja PR i marketingu

 

NADUŻYWANIE SŁOWO

content

 

PRZEREKLAMOWANY TREND

snapchat

 

OSOBA, KTÓRA ZROBIŁA NA PANU WRAŻENIE

Jeff Bezos i jego statek kosmiczny

 

WIZERUNEK ROKU (OSOBA LUB MARKA)

Petru

 

NAJLEPSZA DECYZJA (DOTYCZĄCA OSOBY LUB MARKI)

Always like a girl

 

 

 

Aleksandra Nieściuszko-Bujnicka, założycielka agencji Garden of Words

WPADKA ROKU

Żytnia Extra

Rajstopy Adrian – Śpieszmy się kochać ludzi tak szybko odchodzą

     

    SUKCES ROKU

    Snapchat

       

      NAJBARDZIEJ ZNACZĄCY TREND

      Femvertising

      Live streaming

       

      NADUŻYWANE SŁOWO

      Content marketing

         

        PRZEREKLAMOWANY TREND

        Google Plus

        (w zasadzie próba jego wskrzeszenia w tym roku)

         

        OSOBA, KTÓRA ZROBIŁA NA PANI WRAŻENIE

        Katarzyna Pawlikowska, pierwsza Polka, która została zaproszona do komitetu organizacyjnego międzynarodowej konferencji Marketing to Women odbywającej się w Nowym Jorku.

           

          WIZERUNEK ROKU (OSOBA LUB MARKA)

          Polscy start up’owcy

             

            NAJLEPSZA DECYZJA DOTYCZĄCA OSOBY LUB MARKI

            Za wcześnie na takie dane

               

               

               

              Paweł Bylicki, partner zarządzający Public Dialog

               

               

              WPADKA ROKU

              Polityka (a właściwie jej brak) Unii Europejskiej w stosunku do imigrantów z południa.

               

              SUKCES ROKU

              Promocja Polski na EXPO Milano 2015 – wreszcie ktoś z głową i skutecznie od strony komunikacji zaprezentował walory naszego kraju.

               

              NAJBARDZIEJ ZNACZĄCY TREND

              Nieustająco rosnąca rola procurementu w relacjach biznesowych pomiędzy klientem a agencją.

               

              NADUŻYWANE SŁOWO

              Asap i content, zamiast używania pięknych, polskich odpowiedników.

               

              PRZEREKLAMOWANY TREND

              Myślenie, że tylko duży budżet pozwoli na przeprowadzenie kampanii, po której firma znacznie umocni reputację lub zanotuje wzrost sprzedaży produktów bądź usług.

               

              OSOBA, KTÓRA ZROBIŁA NA PANU WRAŻENIE

              Mateusz Kijowski – inicjator Komitetu Obrony Demokracji pokazał jak w kilka tygodni można stworzyć znaczący ruch społeczny przy użyciu de facto jednego kanału komunikacji – Facebooka.

               

              WIZERUNEK ROKU (OSOBA LUB MARKA)

              Zdecydowanie Robert Lewandowski, najlepszy rok w jego karierze sportowej, miał ogromne przełożenie na jego międzynarodowy wizerunek.

               

              NAJLEPSZA DECYZJA (DOTYCZĄCA OSOBY LUB MARKI)

              Rozpoczęcie przez SKM SAR dialogu mającego na celu budowanie porozumienia i zbliżania dwóch środowisk: przedstawicieli agencji i działów zakupów.

               

              Zebrała Joanna Jałowiec

              Fot. Piotr Koziuk

               

               

               

               

               

              ZOSTAW KOMENTARZ

              Proszę wpisać swój komentarz!
              Proszę podać swoje imię tutaj