wtorek, 26 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościInternet w służbie PR-u

Internet w służbie PR-u

19 kwietnia odbyło się szkolenie „Internet w służbie PR-u” zorganizowane przez Sun Solutions. Prowadzący przekazał uczestnikom wiele rad, w jaki sposób wykorzystać możliwości Internetu w działaniach PR-owskich. Korzystając z tego medium w komunikacji firmy należy mieć na uwadze jego specyfikę na tle innych, jak również profil psychograficzny internautów.
W Polsce medium numer jeden wciąż pozostaje telewizja, jednak coraz więcej osób korzysta z tradycyjnych mediów online, np. czyta prasę czy słucha radia. Średnia liczba wejść na takie strony wynosi kilkaset tysięcy dziennie. Strona www jest ważnym narzędziem budowania wizerunku każdej firmy. Aby internauta się nie zniechęcił i szybko jej nie opuścił strona firmowa powinna, wg Wiktora Kammera, prezesa Mobile IT Group Poland, spełniać pięć podstawowych wymogów: funkcjonalność, nawigacja, interaktywność oraz widoczność w sieci.
Strona powinna mieć przede wszystkim odpowiednią domenę, być przyjazna dla oka, mieć wewnętrzną wyszukiwarkę, jeśli ma więcej niż 200 podstron, informacje powinny być dostępne do max. 2-3 poziomów w głąb. Warto uwzględniać trendy takie, jak personalizacja (użytkownik dostaje treść dostosowaną do jego preferencji), customizacja (użytkownik sam buduje własną wersję strony z dostępnych opcji), targetting (komunikacja ze ściśle określoną grupą odbiorców), geotargetting i targetting behawioralny (komunikacja wg kryterium geograficznego lub zachowania).
Przy wielu kampaniach np. CSR-owych, przy promocji nowego produktu, sponsoringu wydarzeń warto stworzyć mikrowitrynę, która kanalizuje ruch komunikacyjny w tym jednym miejscu. Natomiast jeśli naszym celem jest zmierzenie efektów kampanii w Internecie, warto stworzyć landing page, która jest niezależna od naszej strony firmowej, a przez to trafią do niej jedynie osoby zainteresowane naszą kampanią. Informacje o szkoleniu na stronie internetowej. Patronat medialny nad szkoleniem objął wortal PRoto. (ke)

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj