W polskiej prasie coraz głośniej na temat kampanii wyborczych. W Gazecie Wyborczej czytamy, że SdPl prowadzić będzie kampanię „od drzwi do drzwi”, zarówno parlamentarną, jak i prezydencką. „Głównym motywem kampanii będzie »wyrównanie szans«, »tworzenie atmosfery optymizmu« i »uczciwe państwo«”. Gazeta Wyborcza informuje również o kampanii Samoobrony, która „tak naprawdę już trwa: posłowie (…) od dłuższego czasu jeżdżą po Polsce”. Jak zapowiedział Andrzej Lepper, „kampania jego partii będzie spokojna: spotkania z ludźmi, ulotki, plakaty, billboardy. Żeby zaoszczędzić, część z nich stanie na działkach należących do członków Samoobrony”. W sobotę zaczęła się również europejska kampania informacyjna SLD, mająca poparcie premiera Marka Belki – czytamy w GW. „SLD będzie przekonywać Polaków (…) do swojej wizji rozwoju Polski na kolejne kilkanaście lat – Narodowego Planu Rozwoju”, oraz do poparcia dla większej integracji z UE. Hasłem kampanii od czerwca będzie nazwa traktatu „Silna Polska w silnej Europie”.