W Rzeczpospolitej i Gazecie Wyborczej ukazały się ogłoszenia firmy Mokate przepraszającej Nestlé i konsumentów za naśladowanie wyrobów konkurencji i niespełnienie norm jakościowych – czytamy w Gazecie Wyborczej. „A co zdaniem fachowców powinna zrobić Mokate? – Nic – twierdzi Adam Łaszyn z firmy Alert Media Communications, która zajmuje się doradztwem firmom w sytuacjach kryzysowych. – Potencjalne szkody, jaki mogły spowodować ogłoszenia, można ocenić tylko w specjalnych badaniach. Tyle że badania spowodowałyby również niepotrzebny rozgłos.” Łaszyn uważa również, że „zadaniem specjalistów od promocji w Mokate jest, aby o ich firmie było teraz jak najciszej”. „Widać, że ogłoszenie prasowe przygotowali profesjonaliści”, ponieważ wyglądają jak zwykłe reklamy i zostały umieszczone na stronach, „do których prawdopodobnie standardowy konsument tej kawy nie zagląda” – komentuje Łaszyn.