sobota, 23 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościProszowska-Sala o sile publicity

Proszowska-Sala o sile publicity

Podczas pierwszego dnia konferencji, która odbywa się w ramach III edycji Festiwalu Promocji Miast i Regionów 2009, można było wysłuchać wykładu Anny Proszowskiej-Sala. Podczas prezentacji „Sięgaj gwiazd…! – Kreatywne strategie i techniki tworzenia pozytywnego publicity miejsc” przekonywała ona, jak duże znaczenie w promocji miast mają media. Obecność w mediach to – zdaniem Proszowskiej – obecność w umysłach i sercach ludzi. Jak mówiła, publicity buduje społeczny klimat i poparcie oraz świadomość istnienia, a także zwiększa wiarygodność i przyczynia się do kreowania potrzeb.

Proszowska-Sala radziła również osobom odpowiedzialnym za promocję miast, by nie ograniczały swojej bazy kontaktów do mediów regionalnych, lecz by częściej sięgały po relacje z mediami ogólnopolskimi, a także starały się nawiązywać kontakt z prosumentami, liderami opinii i blogerami, zwłaszcza tymi, którzy piszą o miastach lub podróżach (redagując tzw. travel blogs). To oni właśnie tworzą bowiem tzw. „drugi obieg informacji”, niejednokrotnie dużo bardziej wiarygodny niż obieg oficjalny.
Pokazywała także przykłady blogów prezydentów miast, który wybrali taki właśnie kanał komunikacji z mieszkańcami, także blogi miast i regionów – Warszawy czy Śląska.

Uświadamiała także, że zagraniczne organizacje turystyczne coraz częściej na konferencje prasowe zapraszają właśnie blogerów.
Zwróciła także uwagę, że miasta powinny skupić się na tym, jakie emocje budzą i tworzyć wokół siebie pozytywny klimat i styl; stawać się miejscami modnymi, wykorzystywać krążące o nich legendy. Może w tym pomóc analiza magazynów lifestylowych, które pokazują miasta i regiony z zupełnie innej, świeżej perspektywy – trendów w turystyce i stylu życia (np. moda na turystykę postindustrialną czy podróże kulinarne).

Proszowska-Sala przekonywała także, że – by miasto przyciągało – powinno dziać się w nim coś niezwykłego, wyjątkowego, coś, co nie wydarza się w innych miastach. Podkreślała także rolę liderów miast, którzy są jednocześnie znakami firmowymi i budują markę miejsc.
Redakcja PRoto jest patronem medialnym wydarzenia. (kk)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj