niedziela, 27 października, 2024
Strona głównaAktualnościO turystyce i promocji Polski

O turystyce i promocji Polski

Międzynarodowe postrzeganie Polski i jej promocja w świecie – kwestie te były przedmiotem prezentacji wygłoszonych na spotkaniu prasowym zorganizowanym przez CNN Task Group 4 listopada w warszawskim hotelu La Regina.

Zagadnienia związane z rynkiem turystycznym omówiła Anita Mendiratta, konsultantka CNN Task Group, natomiast menedżer CNN Research Alexandre Soubriard przedstawił szczegóły i efekty kampanii „The New Poland”, zorganizowanej przez CNN we współpracy z polskimi partnerami, m. in. Ministerstwem Spraw Zagranicznych. O kooperacji tej z punktu widzenia MSZ-u opowiadała Aleksandra Piątkowska, pełniąca w nim stanowisko Dyrektora Departamentu Dyplomacji Publicznej i Kulturalnej. W trakcie spotkania o wizerunku Polski mówiła także Nina Kowalewska – Motlik, polski przedstawiciel CNN International oraz Sylvian Roger dyrektor ds. sprzedaży w CNN International.

Z danych przedstawionych w prezentacjach wynika, że wspólna kampania CNN i MSZ odniosła sukces. Potwierdziła to również w swoich wypowiedziach Aleksandra Piątkowska dodając, że Polska mimo to nadal jest krajem, o którym niewiele się wie na świecie. Piątkowska ujawniła również, że MSZ wydał na kampanię „The New Poland” milion złotych.

O słabej rozpoznawalności Polski w świecie mówiła także Nina Kowalewska – Motlik, przytaczając wyniki badań przeprowadzonych przez Instytut Spraw Publicznych. Wynika z nich, że obcokrajowcom Polska kojarzy się tylko z Solidarnością i Janem Pawłem II.

Obecny stan rzeczy nie będzie jednak trwał wiecznie – Anita Mendiratta w swojej prezentacji wspomniała o Chorwacji – kraju cieszącym się znakomita reputacją, którą udało mu się zbudować zaledwie w 20 lat od zakończenia wojny na Bałkanach. Chorwacji udało się wykreować pozytywny wizerunek – nam też się uda? (ks)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj