„Sytuacji, w jakich przydaje się konferencja, jest wiele. To dobry sposób na podtrzymanie wizerunku firmy, zaprezentowanie nowego produktu, pozyskanie klientów, poinformowanie o fuzji z innym przedsiębiorstwem, dotarcie do tzw. grupy docelowej odbiorców itp.” – przekonuje Rzeczpospolita w dodatku Dobra Firma. Dziennik informuje również, jak, kiedy i gdzie przygotować konferencję oraz opisuje każdy z podstawowych kroków.
„Program nie może być przeładowany”, „sala nie powinna być zbyt duża”, „stół prezydialny musi być jednak tradycyjny” i konieczna jest mównica. Jeśli jednak sił i środków na zorganizowanie konferencji nie posiadamy, całą stronę organizacyjną weźmie na siebie agencja public relations. Oprócz podstawowych usług w tym zakresie, agencja „może zaspokoić nawet najbardziej wyszukane potrzeby, np. sprowadzić z zagranicy prelegenta, ściągnąć kucharzy lub zespół flamenco, który uatrakcyjni uroczystą kolację” – czytamy.