„Chcemy wywołać pozytywny impuls związany z Polską” – wypowiada się na temat najnowszej kampanii promocyjnej Polski za granicą Andrzej Zdebski, prezes Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych. Przez najbliższych sześć tygodni w telewizjach BBC i CNN zostanie wyemitowanych 400 spotów promujących Polskę. Kampania telewizyjna zostanie wsparta reklamami w Time Magazine i w The Wall Street Journal. Organizatorzy liczą, że dzięki kampanii „nazwa Poland zacznie kojarzyć się z nowoczesnością, energią i młodymi ludźmi”.
Grupą docelową rozpoczynającej się kampanii są osoby, które podejmują decyzje o inwestycjach. Pod ich kątem zostały dobrane media. Kampania ma na celu przede wszystkim kreację wizerunku Polski, a nie dostarczanie konkretnych informacji. Zdebski komentując wcześniejsze kampanie podkreśla, że zabrakło w nich koordynacji, jasności przekazu i kontynuacji działań. O kwocie 1,4 mln zł, która została przekazana na cele kampanii, mówi: „To kropla w morzu potrzeb”. Podkreśla konieczność ciagłego formułowania „core idea” wizerunku naszego kraju. Dla tej kampanii jest to „twórcze napięcie” – opracowane przez Instytut Marki Polskiej we współpracy z Wallym Olinsem. Zaznacza, że niezbędne jest również zarządzanie procesem tworzenia wizerunku i promocji Polski, które obejmowałoby działania promocyjne nie tylko z dziedziny gospodarki, ale także kultury i turystyki.