W październiku w Krakowie spotkają się właściciele i prezesi firm monitorujących media z całego świata. Przez trzy dni będą rozmawiać o przyszłości branży, o zmianach spowodowanych przez nowe modele funkcjonowania mediów, ale także o Polsce i jej recepcie na kryzys.
Uczestnicy Kongresu przyjeżdżają do Polski na zaproszenie Instytutu Monitorowania Mediów, który jest członkiem FIBEP od 2002 roku, a od dwóch lat ubiegał się o organizację tego prestiżowego wydarzenia.
– Organizacja Kongresu w Krakowie to wyraz zaufania nie tylko do IMM, ale ogólnie do Polski, jako do kraju dojrzałego i rozwijającego się dynamicznie mimo kryzysu – mówi Paweł Sanowski, prezes Instytutu Monitorowania Mediów.
Decydująca w wyborze Polski jako gospodarza tegorocznego spotkania była dobra pozycja naszego kraju na ekonomicznej mapie Europy. Na prośbę komitetu wykonawczego FIBEP, organizatorzy z IMM przygotowują spotkania i sesje, które przybliżą uczestnikom polską sytuację gospodarczą i realia biznesowe.
Nie jest to pierwszy międzynarodowy Kongres FIBEP odbywający się w Europie Wschodniej (trzy lata temu gospodarzem była Praga), ale dla wielu uczestników będzie to pierwsza wizyta w Polsce. Na miejsce spotkania został wybrany krakowski hotel Sheraton – ten sam, w którym podczas Euro 2012 zatrzymała się reprezentacja Holandii.
– Kiedy zgłaszaliśmy polską kandydaturę, wahaliśmy się między Warszawą a Krakowem. – przyznaje Paweł Sanowski z IMM – Stolica ma już ugruntowaną pozycję jako miasto międzynarodowego biznesu, ale zależało nam również na pokazaniu gościom naszego europejskiego dziedzictwa kulturowego. Kraków jest czarujący, nikogo nie pozostawia obojętnym.
Goście Kongresu to właściciele, prezesi oraz wyższa kadra zarządzająca z firm monitorujących media z 44 krajów zrzeszonych w stowarzyszeniu FIBEP, między innymi z Chin czy Zjednoczonych Emiratów Arabskich, ale także z Europy Zachodniej. Kongres FIBEP jest organizowany cyklicznie od 1953 roku, ale w Polsce odbędzie się po raz pierwszy.